Critical evaluation of environmental social sciences program in Turkey
dc.contributor.advisor | Bekbölet, Fatma Miray | |
dc.contributor.author | Bayri, Semra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-23T10:51:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-23T10:51:00Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/327821 | |
dc.description.abstract | vÖZETÇevre mühendisliği ve çevre bilimleri eğitimi, dünya ve ülkemiz üniversitelerindegeçmişi yakın dönemlere rastlayan bir olgudur.Hızlı nüfus artışı, gelişen teknolojiler, göç ve eşsiz doğal kaynakların tüketilmesisonucu ortaya çıkan sorunlar nedeniyle; çevre eğitimine ve özellikle de sosyal ağırlıklıçevre eğitimine öncelik verilmesi büyük önem kazanmıştır.Küresel ve karmaşık boyutlara ulaşan çevre problemlerinin üstesinden gelebilmekiçin; tüm üniversitelerin hem doğa bilimleri hem de sosyal bilimler sahalarında yeterlibilgisi olan kadrolar yetiştirmeye gereksinimi vardır. Bilim oriyantasyonlu eğitimprogramları ile sosyal oriyantasyonlu çevre programları bir bütünün iki eşit parçasıdır.Türkiye'deki devlet ve özel üniversitelerinin; Çevre Mühendisliği, Çevre Bilimlerive diğer bülümlerinde çevreyle ilgisi olan yüksek lisans derslerinin geniş kapsamlı olarakincelenmesi bu araştırmanın ana konusudur. Sonuçta metodolojik bir yöntem kullanılarak;ders içeriklerinin karşılaştırılması yapılmış, yorum ve öneriler çerçevesi içinde ortak birnoktaya varılarak sosyal çevre bilimleri eğitimiyle ilgili yeni bir yüksek lisans müfredatprogramı geliştirilmiştir.21nci yüzyılın en önemli sorunu; sürdürülebilir, pür ve temiz bir dünyayaratabilmektir. Global çevre problemlerini çözme yolunda sosyal çevre bilimleri eğitimikaçınılmaz bir önem kazanmıştır, zira doğa insandan daha fazla kırılgandır. | |
dc.description.abstract | ivABSTRACTEnvironmental engineering and environmental sciences education is a recentconcept in the universities present in Turkey and as well as in the universities of the world.The most significant reason of giving priority to the environmental education,especially in the environmental social science fields depends on the problems mostlyrelated to the rapid population growth, improving technologies, imigration and depletionof unique natural resources.In order to deal effectively with complex and global environmental problems; all ofthe universities need to educate competent students with knowledge in both of the areas- inthe fields of social and natural sciences. Scientific-oriented education programs and social-oriented environmental programs must be two equivalent components of a whole part.This research focuses on a comprehensive investigation of environmental socialsciences related graduate courses offered in the environmental engineering departments,environmental sciences departments and other departments of the state and privateuniversities in Turkey. As a result, common point has been reached following amethodological way in the frameworks of comparison, interpretation and proposal of thecourse contents. At the end of this study, a new concept for curriculum program forenvironmental social sciences education is improved.The creation of a sustainable, pure and clean world is the greatest challenge facingthe world in the 21st century. The requirement of environmental social sciences educationhas an inevitable effect for solving the global environmental problems, since nature is morefragile than the man. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çevre Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Environmental Engineering | en_US |
dc.title | Critical evaluation of environmental social sciences program in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'de çevre sosyal bilimleri programının eleştirel değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 195524 | |
dc.publisher.institute | Çevre Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197665 | |
dc.description.pages | 263 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |