dc.contributor.advisor | Saysel, Ali Kerem | |
dc.contributor.author | Akar, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-23T10:48:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-23T10:48:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/327603 | |
dc.description.abstract | Kıyı LNG depolama ve gazlaştırma terminallerinde, LNG işleme faaliyetleri sırasındakiherhangi bir güvensiz durum ve/veya güvensiz davranış, yangın ve patlamaya neden olarak insansağlığını tehlikeye atabilecek, çevresel hasar ve maddi kayba sebebiyet verebilecek büyük endüstriyelkazalara yol açabilmektedir. Dolayısıyla, kazaların önlenmesi için güvensiz durum ve/veyadavranışlara neden olan unsurların belirlenmesi elzemdir. Kıyı LNG depolama ve gazlaştırmaterminalleri, iş güvenliği ile ilgili yönetim ve çalışan kararlarının birbirleriyle etkileşimde bulunanunsurlarının oluşturduğu karmaşık bir sistemdir. Bu nedenle, bu çalışmada, sistem dinamiğiyaklaşımına dayalı olarak, büyük endüstriyel kaza olasılıklarını işaret eden güvensiz durum ve/veyadavranışları belirleyebilen ve zamana bağlı çalışan geribildirim yapılarını ortaya çıkarmak için birdinamik simülasyon modeli geliştirilmiştir. Sistemin iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için literatürçalışmasının yanında kıyı LNG depolama ve gazlaştırma terminallerinin başlıcalarından birinde alançalışması yapılmıştır. Model yapısı; yönetimin belirli kaynak kısıtları altında, zaman paylaşımkararının temel faktör olduğu bir sistemde LNG işleme, ekipman bakım ve onarım, çalışanlarıneğitimi aktivitelerini içermektedir. Modelin zaman aralığı beş yıl olup, modelin geçerliliği, öncelikleyapısal, daha sonra davranışsal ölçümleme testleri yapılarak sağlanmıştır. Akabinde, model üzerindeçeşitli senaryo ve politikalar uygulanarak sistem davranışları analiz edilmiştir. Yapılan analizlerdenbakım çalışmalarına ayrılan zamanın azalmasının güvensiz durumları; çalışanların eğitimine ayrılanzamanın azalmasının güvensiz davranışları arttırdığı, bu durumun da büyük endüstriyel kazalarınyaşanma olasılığını arttırdığı anlaşılmaktadır. Model, aynı zamanda; zaman baskısı, ramak kalalardanders çıkarma, ekipman güvenirliği, işçi sirkülasyonu, fazla çalışma, çalışanların iş tecrübesi gibiçeşitli faktörlerin iş güvenliğine etkisinin test edilebilmesi için deneysel bir platform dasağlamaktadır. | |
dc.description.abstract | In onshore LNG receiving terminals (LNGRTs), any unsafe condition and/or act that may causefire and explosion during LNG processes may lead to major occupational accidents that may endangerpeople, equipment and the environment. Hence, to prevent accidents, determining factors that resultin unsafe condition and/or act is crucial. LNGRTs are complex systems of interacting elements ofmanagerial and employee decisions pertaining to occupational safety. Accordingly, in this study,based on system dynamics approach, a dynamic simulation model is developed to unravel thedynamic feedback structures that operate over time and can reveal unsafe conditions and/or acts,which signal probabilities of major occupational accidents. To gain insight into the system, besidesliterature review, fieldwork is done in a major onshore LNGRT. The model structure comprises theactivities of LNG processing, equipment maintenance and repairing, employee training, where themanagement's time allocation decision under specific resource constraints is the fundamental driver.The model simulates for 5 years and is validated first structurally then behaviorally. Subsequently,system behaviors are analyzed by applying several scenarios and policies on the model. Though theseanalyses, the model behaviors reveal that possibility of major occupational accidents increases bydecrease in allocated labor time for maintenance that increases unsafe conditions and by decrease inallocated labor time for training that increases unsafe acts. The model can also be used as anexperimental platform to test the influence of several factors on safety, such as; schedule pressure,incident learning, equipment reliability, turnover rate, overwork, and occupational experience ofemployee. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Kazalar | tr_TR |
dc.subject | Accidents | en_US |
dc.subject | Çevre Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Environmental Engineering | en_US |
dc.title | Occupational safety dynamics in onshore LNG receiving terminals: A systems modeling approach | |
dc.title.alternative | Kıyı LNG depolama ve gazlaştırma terminallerinde iş güvenliği dinamiği: Sistem modelleme yaklaşımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Çevre Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10295213 | |
dc.publisher.institute | Çevre Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581959 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |