The competitive identity of istanbul: a city brand management model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentler günümüzün dünya ekonomisinde önemli bir yere sahiptirler. Küreselleşmenin bir sonucu olarak, yatırım veya ziyaret amaçlı kent seçimi yapmak için çok fazla seçenek bulunmaktadır. Bu durumun bir sonucu olarak kentler kazanımlarını artırabilmek için birbirleriyle sürekli rekabet etmektedirler. Literatür, imajın destinasyon seçimi üzerinde oldukça etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sebeple imaj yönetimi, dünyanın büyük kentleri arasında uzun vadeli avantajlı ve rekabetçi bir pozisyon elde etmeye çalışan İstanbul için can alıcı bir mesele durumundadır.Bu çalışmanın esas amacı İstanbul'un resmi iletişiminde vurgulanmakta olan unsurların ziyaretçilerin görüşleri ışığında değerlendirilmesine bağlı olarak İstanbul için bir marka yönetim modeli önermektir. Bu amaç doğrultusunda, Avrupa ülkelerinde kullanılan iletişim materyallerinin kapsam analizi yapılmış ve İstanbul'da bulunmuş olan 274 Avrupalıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Verilerin istatistiksel incelenmesinde frekans, t-test, tek yönlü ANOVA ve faktör analizleri kullanılmıştır. Genel tutum değerlendirmesi için Fishbein'ın (1967) Objeye Yönelik Tutum Modeli kullanılmıştır. Anholt'un (1997) Rekabetçi Kimlik Modeli ise strateji tasarımı için bir temel olarak kullanılmıştır.Sonuçlar, İstanbul'un Avrupalı ziyaretçiler nezdinde genel olarak pozitif bir imaja sahip olduğunu ve İstanbul'un Avrupa ülkelerine yönelik iletişiminde uygun unsurların öne çıkarıldığını göstermektedir. Ancak bazı alanların geliştirilmesi gerektiği de tespit edilmiştir. Bulgular ışığında, İstanbul'un ziyaretçiler nezdindeki pozitif imajını sürdürmeye ve İstanbul'u kentsel rekabette üst lige taşımaya yönelik bazı fikirler geliştirilmiş ve bir yönetim yapısı önerilmiştir. Cities have an important place in today?s world economy. Due to globalization, many options exist for selecting a city to invest in or visit. As a result, cities continuously compete with each other to be able to increase their gains. The literature indicates that the image is very influential in the process of destination selection. Therefore, the image management is a very crucial task for Istanbul, which is trying to achieve a long term advantageous competitive position among major cities of the world.The main objective of this study is suggesting a brand management model for Istanbul based on evaluation of attributes stressed in the formal communication of Istanbul in the light of the views of visitors. For this purpose, a content analysis was done on the communication materials used in European countries and a survey was conducted with 274 Europeans, who have been to Istanbul. For the statistical analysis of data, frequency, t-test, one-way ANOVA and the factor analyses were employed. Attitude-Toward-Object Model of Fishbein (1967) was used for overall attitude evaluation and the Competitive Identity Model of Anholt (2007) provided the basis for strategy formulation.The findings reveal that Istanbul?s image among European visitors is generally positive and the communication of Istanbul for European countries highlights proper attributes. However, it is detected that some areas necessitate progress. In the light of the findings, some ideas were developed and a managementstructure was proposed for maintaining the positive image of Istanbul among visitors and carrying it to the upper league in the competition of cities.
Collections