Show simple item record

dc.contributor.advisorAlakavuk, Elif Deniz
dc.contributor.authorLevent, Doğan
dc.date.accessioned2020-12-21T13:20:59Z
dc.date.available2020-12-21T13:20:59Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324357
dc.description.abstractKentler günümüzün dünya ekonomisinde önemli bir yere sahiptirler. Küreselleşmenin bir sonucu olarak, yatırım veya ziyaret amaçlı kent seçimi yapmak için çok fazla seçenek bulunmaktadır. Bu durumun bir sonucu olarak kentler kazanımlarını artırabilmek için birbirleriyle sürekli rekabet etmektedirler. Literatür, imajın destinasyon seçimi üzerinde oldukça etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sebeple imaj yönetimi, dünyanın büyük kentleri arasında uzun vadeli avantajlı ve rekabetçi bir pozisyon elde etmeye çalışan İstanbul için can alıcı bir mesele durumundadır.Bu çalışmanın esas amacı İstanbul'un resmi iletişiminde vurgulanmakta olan unsurların ziyaretçilerin görüşleri ışığında değerlendirilmesine bağlı olarak İstanbul için bir marka yönetim modeli önermektir. Bu amaç doğrultusunda, Avrupa ülkelerinde kullanılan iletişim materyallerinin kapsam analizi yapılmış ve İstanbul'da bulunmuş olan 274 Avrupalıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Verilerin istatistiksel incelenmesinde frekans, t-test, tek yönlü ANOVA ve faktör analizleri kullanılmıştır. Genel tutum değerlendirmesi için Fishbein'ın (1967) Objeye Yönelik Tutum Modeli kullanılmıştır. Anholt'un (1997) Rekabetçi Kimlik Modeli ise strateji tasarımı için bir temel olarak kullanılmıştır.Sonuçlar, İstanbul'un Avrupalı ziyaretçiler nezdinde genel olarak pozitif bir imaja sahip olduğunu ve İstanbul'un Avrupa ülkelerine yönelik iletişiminde uygun unsurların öne çıkarıldığını göstermektedir. Ancak bazı alanların geliştirilmesi gerektiği de tespit edilmiştir. Bulgular ışığında, İstanbul'un ziyaretçiler nezdindeki pozitif imajını sürdürmeye ve İstanbul'u kentsel rekabette üst lige taşımaya yönelik bazı fikirler geliştirilmiş ve bir yönetim yapısı önerilmiştir.
dc.description.abstractCities have an important place in today?s world economy. Due to globalization, many options exist for selecting a city to invest in or visit. As a result, cities continuously compete with each other to be able to increase their gains. The literature indicates that the image is very influential in the process of destination selection. Therefore, the image management is a very crucial task for Istanbul, which is trying to achieve a long term advantageous competitive position among major cities of the world.The main objective of this study is suggesting a brand management model for Istanbul based on evaluation of attributes stressed in the formal communication of Istanbul in the light of the views of visitors. For this purpose, a content analysis was done on the communication materials used in European countries and a survey was conducted with 274 Europeans, who have been to Istanbul. For the statistical analysis of data, frequency, t-test, one-way ANOVA and the factor analyses were employed. Attitude-Toward-Object Model of Fishbein (1967) was used for overall attitude evaluation and the Competitive Identity Model of Anholt (2007) provided the basis for strategy formulation.The findings reveal that Istanbul?s image among European visitors is generally positive and the communication of Istanbul for European countries highlights proper attributes. However, it is detected that some areas necessitate progress. In the light of the findings, some ideas were developed and a managementstructure was proposed for maintaining the positive image of Istanbul among visitors and carrying it to the upper league in the competition of cities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe competitive identity of istanbul: a city brand management model
dc.title.alternativeİstanbul'un rekabetçi kimliği: Bir şehir marka yönetim modeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmVisitors
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmUrban identity
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmCities
dc.identifier.yokid366301
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271163
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess