A voice for Eurydice Approaching the Orpheus myth from a feminist perspective
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Orfeus mitinin, temelde tanrıça geleneği ve ataerkil dinler arasında yer aldığını, miti temel alan, Ovid'in Metamorphoses (Book X, Fable I-II; Book XI, Fable I) (8 AD), Rainer Maria Rilke'nin ?Orpheus. Eurydice. Hermes? (Neue Gedichte) (1904), Kathy Acker'ın Eurydice in the Underworld (1997) ve Sarah Ruhl'ın Eurydice (2003) adlı eserleri aracılığıyla, mitin arada kalmışlığını ve bunun hangi amaca hizmet ettiğini ortaya koyarak, tartışmakadır. Bu tez, ayrıca, Orfeus mitinin, ataerkil dinleri temsil eden Apollon ve anasoyluluk geleneğinin etkilerini taşıyan Dionysus arasındaki çift yönlülüğünü de irdelemektedir. Bu bağlamda, bu çalışma, kadın ve kadınla ilgili kavramlara saygı gösterdiği ancak erkek ve erkekle ilgili nosyonları da aşagılamadığı düşünülen, anasoyluluk üzerine yazılmış feminist teorilere dayanmaktadır. This study argues that the Orpheus myth is originally a transition between goddess cultures and patriarchal religions by revealing the in betweenness of the myth and to what purpose it serves through the works of Ovid?s Metamorphoses (Book X, Fable I-II; Book XI, Fable I) (8 AD), Rainer Maria Rilke?s poem ?Orpheus. Eurydice. Hermes? (Neue Gedichte) (1904), Kathy Acker?s play Eurydice in the Underworld (1997) and Sarah Ruhl?s play Eurydice (2003) which all use the Orpheus myth as their basis. This thesis also attempts to scrutinize the dual nature of the myth between Apollo-representing patriarchy and Dionysus-bearing characteristics of matrilineality. In this respect, this study extensively borrows from feminist theories of matrilineality which, it is assumed, respect the female and the concepts related to her yet do not degrade the male and the notions associated with him.
Collections