Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Işıl
dc.contributor.authorYalinateş Bilgen, Hande
dc.date.accessioned2020-12-21T13:19:47Z
dc.date.available2020-12-21T13:19:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2019-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324243
dc.description.abstractBu çalışma, Orfeus mitinin, temelde tanrıça geleneği ve ataerkil dinler arasında yer aldığını, miti temel alan, Ovid'in Metamorphoses (Book X, Fable I-II; Book XI, Fable I) (8 AD), Rainer Maria Rilke'nin ?Orpheus. Eurydice. Hermes? (Neue Gedichte) (1904), Kathy Acker'ın Eurydice in the Underworld (1997) ve Sarah Ruhl'ın Eurydice (2003) adlı eserleri aracılığıyla, mitin arada kalmışlığını ve bunun hangi amaca hizmet ettiğini ortaya koyarak, tartışmakadır. Bu tez, ayrıca, Orfeus mitinin, ataerkil dinleri temsil eden Apollon ve anasoyluluk geleneğinin etkilerini taşıyan Dionysus arasındaki çift yönlülüğünü de irdelemektedir. Bu bağlamda, bu çalışma, kadın ve kadınla ilgili kavramlara saygı gösterdiği ancak erkek ve erkekle ilgili nosyonları da aşagılamadığı düşünülen, anasoyluluk üzerine yazılmış feminist teorilere dayanmaktadır.
dc.description.abstractThis study argues that the Orpheus myth is originally a transition between goddess cultures and patriarchal religions by revealing the in betweenness of the myth and to what purpose it serves through the works of Ovid?s Metamorphoses (Book X, Fable I-II; Book XI, Fable I) (8 AD), Rainer Maria Rilke?s poem ?Orpheus. Eurydice. Hermes? (Neue Gedichte) (1904), Kathy Acker?s play Eurydice in the Underworld (1997) and Sarah Ruhl?s play Eurydice (2003) which all use the Orpheus myth as their basis. This thesis also attempts to scrutinize the dual nature of the myth between Apollo-representing patriarchy and Dionysus-bearing characteristics of matrilineality. In this respect, this study extensively borrows from feminist theories of matrilineality which, it is assumed, respect the female and the concepts related to her yet do not degrade the male and the notions associated with him.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectAmerican Culture and Literatureen_US
dc.titleA voice for Eurydice Approaching the Orpheus myth from a feminist perspective
dc.title.alternativeEuridike'nin Sesi Orpheus mitine feminist açıdan bir yaklaşım
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-10
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFeminism
dc.subject.ytmMitology
dc.subject.ytmAcker, Kathy
dc.subject.ytmGreek mythology
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmOrpheus
dc.subject.ytmRilke, Rainer Maria
dc.subject.ytmRuhl, Sarah
dc.identifier.yokid383621
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271182
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess