Understanding university choice decisions of Turkish students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite özelliklerinin,kampus ziyaretlerinin, bilgi kaynaklarının ve öğrencilerin kişisel niteliklerinin üniversite seçim davranışları üzerindeki doğrudan ve öğrencilerin üniversitelere yönelik tutumlarına yönelik dolaylı etkilerini araştırmaktır.Araştırma kapsamındaki önerilerin doğruluğunun test edilebilmesi için 421 kişiden planlanmış anketler kullanılarak veri toplanmıştır. Bu çalışma üniversite seçim faktörlerinin öğrencilerin hem tutumları hem de davranışları üzerindeki etkilerini araştırarak üniversite seçim literatürünü zenginleştirmektedir ve öğrecilerin üniversitelere yönelik tutumlarının üniversite özellikleri, bilgi kaynakları, öğrencilerin kişisel nitelikleri ve öğrencilerin üniversite tercihleri arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini önermektedir.Beklendiği üzere çalışmada diğer faktörler kontrol edildiğinde öğrencilerin üniversiteye yönelik tutumları ile üniversite tercihleri arasında olumlu bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları bazı faktörlerin öğrencilerin sadece tutumları üzerinde etkili olurken bazı faktörlerin de sadece öğrencilerin davranışları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Diğer taraftan çalışmanın sonuçları referans gruplarının (danışma grupları) öğrencilerin hem tutumları hem de davranışları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Beklenmedik bir şekilde kampüs ziyaretleri üniversite algıları ile üniversiteye yönelik tutumlar arasındaki ilişkide moderatör bir rol oynamamıştır. This study is designed to provide insights as to how different elements of university characteristics, campus visit, information sources, and students? personal characteristics influence their university behaviors directly and indirectly through their effects on university related attitudes.Proposed relationships are tested with data collected from 421 respondents through structured questionnaires. This study enriches the university choice literature by investigating the effects of various university choice factors on both attitudinal and behavioral responses and proposes that students? attitude toward university mediates the relationship between university characteristics, information sources, students characteristics and student?s preference for a university. As expected it is found that while controlling other factors there is a positive relationship between students? attitudes toward university and preference for a university. Results provide evidence that some factors have a significant effect only on students? attitudinal responses, while some have a significant effect on behavioral responses. On the other hand, results demonstrate that advices from significant persons have a positive effect on both students? attitudinal and behavioral responses. Unexpectedly, campus visit does not act as a moderator in the relationship between university perceptions and attitude toward university.
Collections