Show simple item record

dc.contributor.advisorBodur, Muzaffer
dc.contributor.authorKüçükkancabaş, Selin
dc.date.accessioned2020-12-21T13:19:03Z
dc.date.available2020-12-21T13:19:03Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/324173
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite özelliklerinin,kampus ziyaretlerinin, bilgi kaynaklarının ve öğrencilerin kişisel niteliklerinin üniversite seçim davranışları üzerindeki doğrudan ve öğrencilerin üniversitelere yönelik tutumlarına yönelik dolaylı etkilerini araştırmaktır.Araştırma kapsamındaki önerilerin doğruluğunun test edilebilmesi için 421 kişiden planlanmış anketler kullanılarak veri toplanmıştır. Bu çalışma üniversite seçim faktörlerinin öğrencilerin hem tutumları hem de davranışları üzerindeki etkilerini araştırarak üniversite seçim literatürünü zenginleştirmektedir ve öğrecilerin üniversitelere yönelik tutumlarının üniversite özellikleri, bilgi kaynakları, öğrencilerin kişisel nitelikleri ve öğrencilerin üniversite tercihleri arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini önermektedir.Beklendiği üzere çalışmada diğer faktörler kontrol edildiğinde öğrencilerin üniversiteye yönelik tutumları ile üniversite tercihleri arasında olumlu bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları bazı faktörlerin öğrencilerin sadece tutumları üzerinde etkili olurken bazı faktörlerin de sadece öğrencilerin davranışları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Diğer taraftan çalışmanın sonuçları referans gruplarının (danışma grupları) öğrencilerin hem tutumları hem de davranışları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Beklenmedik bir şekilde kampüs ziyaretleri üniversite algıları ile üniversiteye yönelik tutumlar arasındaki ilişkide moderatör bir rol oynamamıştır.
dc.description.abstractThis study is designed to provide insights as to how different elements of university characteristics, campus visit, information sources, and students? personal characteristics influence their university behaviors directly and indirectly through their effects on university related attitudes.Proposed relationships are tested with data collected from 421 respondents through structured questionnaires. This study enriches the university choice literature by investigating the effects of various university choice factors on both attitudinal and behavioral responses and proposes that students? attitude toward university mediates the relationship between university characteristics, information sources, students characteristics and student?s preference for a university. As expected it is found that while controlling other factors there is a positive relationship between students? attitudes toward university and preference for a university. Results provide evidence that some factors have a significant effect only on students? attitudinal responses, while some have a significant effect on behavioral responses. On the other hand, results demonstrate that advices from significant persons have a positive effect on both students? attitudinal and behavioral responses. Unexpectedly, campus visit does not act as a moderator in the relationship between university perceptions and attitude toward university.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUnderstanding university choice decisions of Turkish students
dc.title.alternativeTürkiye?deki öğrencilerin üniversite seçim kararlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEducation marketing
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPreference classification
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPreference formation
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.identifier.yokid402888
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298365
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess