Contemporary educational values of Teachers` Academy Foundation and their transmission to teaching practices in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma eğitimin tanımı, önemi, amaçları üzerine durmakta ve eğitim kavramı kapsamındaöne çıkan değerleri tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede eğitim tartışmaları içindemutlaka yer alan öğrenme kavramına da değinilmekte buradan yetişkin eğitimi ve yetişkinöğrenmesi tartışmalarına geçilmektedir.İlerleyen bölümlerde farklı yetişkin öğrenme modellerine değinilmekte ve bunu takibeneğitimde yeni değerler incelemesine geçilmektedir. Bu çerçevede öğrenme ve öğretmekavramları kapsamında yeni bakış açıları vurgulanmakta ve yeni değerlerin incelemesiyapılmaktadır. Yeni değerlerin ayrılmaz bir parçası olarak, okul yöneticilerinin okullarda veöğretmenlerin sınıflarında gerekleştirecekleri liderliğin sözkonusu yeni değerlerinuygulamaya geçirilmesinde taşıdığı önem vurgulanmaktadır. Yine aynı çerçevede, yeni nesilidareci ve öğretmenlerin sahip olmaları beklenen niteliklere de değinilmektedir.Çalışmada sivil toplum örgütü tanımları ve bu örgütlerin fonksiyonları incelenmekte ve eğitimalanında faaliyet gösteren sivil toplum örgütlerinden örnekler verilmektedir. Bu alanda öneçıkan değerlere değinildikten sonra eğitim alanında bahsedilen yeni değerlerin uygulamayageçirilmesinde sivil toplum örgütlerinin ne gibi katkıları olabileceği tartışılmaktadır.Metodoloji bölümünde vaka olarak Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) incelenmiş ve buçerçevede 3 grup katılımcıyla yapılan görüşmelerde elde edilen veriler içerik analiziyöntemiyle analiz edilmiştir.Çalışma içinde ÖRAV faaliyetleri ve programların dizaynı ve görev yapan eğitmenlerhakkında bilgiler yer almaktadır.Yapılan görüşmelerde iki araştırma sorusu çerçevesinde ÖRAV faaliyetleri hakkında bilgiedinilmeye ve bu faaliyetler içinde öne çıkan değerler tespit edilmeye çalışılmıştır.Çalışma bulgularında katılımcıların cevapları çerçevesinde öne çıkan değerler ve gruplararasında karşılaştırmalar yer almaktadır. This study concentrates on the definition, importance and purposes of education and aims todetermine the values standing out within the scope of education concept. Concept of learningwhich mostly takes place within discussions of education is also mentioned and then thediscussion moves to adult education and adult learning.Different models of adult learning are mentioned in the study and then the discussion movesto a study of new values in education. In this regard, new perspectives within the scope of theconcepts of teaching and learning are emphasized and an analysis of the new values is made.The importance of the leadership the school administrators will execute at schools andteachers will make in the classrooms is emphasized as an integral part of those new values.The qualities that the new generation of administrators and teachers are expected to have arealso mentioned in this context.Definitions of non-governmental organizations (NGOs) and the functions of NGOs areanalyzed in the study and examples from the NGOs in the field of education are given. Aftermentioning the leading values in this field, what kind of contributions the NGOs can providein the implementation of those new values are discussed.Teachers' Academy Foundation (TAF) is studied in methodology chapter and the dataobtained from the interviews with three groups of participants are analyzed through themethod of content analysis. The information about TAF activities, design of the programs andthe trainers is involved in the study.In the interviews I have tried to obtain information about TAF activities and to determine thevalues standing out in those activities within the scope of two research questions.In the findings of the study, the values standing out from participants' answers and thecomparisons among different groups of participants take place.
Collections