A case study of a Turkish English learner in an EFL setting: Investment, imagined community and identity
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada bir öğrencinin yabancı dilde kimlik yapılandırması araştırılmaktadır. Başka bir deyişle, bu çalışma bir öğrencinin İngilizce öğrenimi ve öğrenci kimliği arasındaki ilişkiyi incelemeyi hedeflemektedir.Bu niteliksel çalışmada bir öğrencinin kimlik yapılanması üzerine odaklanılmakta ve derinlemesine incelemeler yapılmaktadır. Bu bir kişilik uzun soluklu çalışmanın nitel veri kaynaklarını anahtar katılımcı ile yüz yüze görüşmeler, anahtar katılımcının öğretmenleriyle yüz yüze görüşmeler, anahtar katılımcının dil günlüğü, anahtar katılımcının derslerinin video kayıtları, anahtar katılımcı ile çağrışım tekniğine dayalı görüşme ve araştırmacı günlüğü oluşturmaktadır. Çalışmadaki anahtar katılımcı, 19 yaşındaki öğrenci Gamze (takma isim), İstanbul'da bulunan bir devlet üniversitesinin bir yıllık yoğun İngilizce programına kayıtlıdır. Toplanan verilere tematik analiz yöntemi uygulanmış ve ortaya çıkan temalar bu bağlamda sınıflandırılmıştır.Analizlerin sonuçları, Gamze'nin, anahtar katılımcının başlarda hayali topluluğun bir üyesi olmak için sınıf içi ve sınıf dışı İngilizce öğrenme uygulamalarına yatırım yaptığını göstermiştir. Ancak, çalışmanın yapıldığı akademik yarı yıl ilerledikçe Gamze'nin, anahtar katılımcının, yatırımının zamanla , azaldığı görülmüştür. Bu durumun öğrencinin ikinci dildeki kimlik yapılanmasını olumsuz yönde etkilediği saptanmıştır. Sonuçlar, Gamze'nin (anahtar katılımcının) sınıfta daha az ve daha yavaş bir gelişme gösterdiğini ortaya koymuştur. Diğer bir deyişle, analizlerin sonuçları, öğrenciyi İngilizce gelişimine yeteri kadar yatırım yapmaktan alıkoyan önemli sebepler olduğunu (öğretmen, öğretme yöntemi, ders malzemesi, vs.) ve bunların dil öğrenme serüveni boyunca öğrenci kimliğini etkilediği ortaya çıkarmıştır. The present study investigates the learner identity construction of one particular learner. More specifically, the study aims to examine the relationship between a learner's English language learning and her learner identity.The key participant was a 19-year-old learner, Gamze (pseudonym), enrolled in a one-year intensive English language program at a state university in Istanbul, Turkey. Qualitative data sources for this single case study were interviews with the key participant, interviews with the key participant's instructors, the key participant's language journal, video recordings of the key participant's classes, stimulated recall protocols with the key participant and researcher journal. Thematic analysis was applied to the data in order to categorize emerging themes. The analysis revealed that initially the key participant seemed to invest in English language practice in and outside the classroom to become a member of her imagined community. However, her investment appeared to decrease gradually, throughout the semester. Thus, her decreased investment seemed to be reflected in her shifting learner identity construction.In conclusion, Gamze seemed to improve less and slower in the class because there were multiple reasons that kept her from investing enough, which influenced her learner identity along her language learning journey.
Collections