Show simple item record

dc.contributor.advisorBayyurt Kerestecioğlu, Yasemin
dc.contributor.advisorNelson, Gayle
dc.contributor.authorErsin, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-21T13:15:35Z
dc.date.available2020-12-21T13:15:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323862
dc.description.abstractBu çalışmada bir öğrencinin yabancı dilde kimlik yapılandırması araştırılmaktadır. Başka bir deyişle, bu çalışma bir öğrencinin İngilizce öğrenimi ve öğrenci kimliği arasındaki ilişkiyi incelemeyi hedeflemektedir.Bu niteliksel çalışmada bir öğrencinin kimlik yapılanması üzerine odaklanılmakta ve derinlemesine incelemeler yapılmaktadır. Bu bir kişilik uzun soluklu çalışmanın nitel veri kaynaklarını anahtar katılımcı ile yüz yüze görüşmeler, anahtar katılımcının öğretmenleriyle yüz yüze görüşmeler, anahtar katılımcının dil günlüğü, anahtar katılımcının derslerinin video kayıtları, anahtar katılımcı ile çağrışım tekniğine dayalı görüşme ve araştırmacı günlüğü oluşturmaktadır. Çalışmadaki anahtar katılımcı, 19 yaşındaki öğrenci Gamze (takma isim), İstanbul'da bulunan bir devlet üniversitesinin bir yıllık yoğun İngilizce programına kayıtlıdır. Toplanan verilere tematik analiz yöntemi uygulanmış ve ortaya çıkan temalar bu bağlamda sınıflandırılmıştır.Analizlerin sonuçları, Gamze'nin, anahtar katılımcının başlarda hayali topluluğun bir üyesi olmak için sınıf içi ve sınıf dışı İngilizce öğrenme uygulamalarına yatırım yaptığını göstermiştir. Ancak, çalışmanın yapıldığı akademik yarı yıl ilerledikçe Gamze'nin, anahtar katılımcının, yatırımının zamanla , azaldığı görülmüştür. Bu durumun öğrencinin ikinci dildeki kimlik yapılanmasını olumsuz yönde etkilediği saptanmıştır. Sonuçlar, Gamze'nin (anahtar katılımcının) sınıfta daha az ve daha yavaş bir gelişme gösterdiğini ortaya koymuştur. Diğer bir deyişle, analizlerin sonuçları, öğrenciyi İngilizce gelişimine yeteri kadar yatırım yapmaktan alıkoyan önemli sebepler olduğunu (öğretmen, öğretme yöntemi, ders malzemesi, vs.) ve bunların dil öğrenme serüveni boyunca öğrenci kimliğini etkilediği ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe present study investigates the learner identity construction of one particular learner. More specifically, the study aims to examine the relationship between a learner's English language learning and her learner identity.The key participant was a 19-year-old learner, Gamze (pseudonym), enrolled in a one-year intensive English language program at a state university in Istanbul, Turkey. Qualitative data sources for this single case study were interviews with the key participant, interviews with the key participant's instructors, the key participant's language journal, video recordings of the key participant's classes, stimulated recall protocols with the key participant and researcher journal. Thematic analysis was applied to the data in order to categorize emerging themes. The analysis revealed that initially the key participant seemed to invest in English language practice in and outside the classroom to become a member of her imagined community. However, her investment appeared to decrease gradually, throughout the semester. Thus, her decreased investment seemed to be reflected in her shifting learner identity construction.In conclusion, Gamze seemed to improve less and slower in the class because there were multiple reasons that kept her from investing enough, which influenced her learner identity along her language learning journey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study of a Turkish English learner in an EFL setting: Investment, imagined community and identity
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ortamda İngilizce öğrenen bir Türk öğrenci ile ilgili durum çalışması: Adanmışlık seviyesi, grup algısı ve kimlik
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmCommitment level
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmIdentity construction
dc.subject.ytmIdentity perception
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10063224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378580
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess