Consumer acceptance of wearable technology devices: A cross-cultural study in Turkey and Germany
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya çapında teknoloji hızla gelişirken, giyilebilir teknoloji cihazları gibi teknolojik ürünlerin çeşitliliği ve popülerliği küresel alanda yükselen trendi yansıtır şekilde gittikçe artmaktadır. Bununla birlikte, tüketicilerin bu ürünlere adaptasyonu ve bu ürünlerin kullanımına geçişi mutlak kabul edilemez ve bu ürünlere karşı tüketici kafasında oluşan algı birçok faktör tarafından şekillenmektedir. Bu araştırmanın amacı, giyilebilir teknoloji cihazlarının tüketici tarafından kabulünü araştırmaktır. Araştırmada kullanılan veriler, Almanya'nın Berlin şehrinde yaşayan Alman üniversite öğrencileri ve Türkiye'nin İstanbul şehrinde yaşayan Türk üniversite öğrencilerinden, araştırmanın amacına hizmet etmek üzere geliştirilmiş anket aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma, yaygın olarak kullanılan teknoloji kabul modelini yeni değişkenlerin tanıtılmasıyla birlikte genişletmektedir. Genel sonuçlar, önceki literatürün onaylanmasını sağlarken, özellikle teknoloji ürünlerinin, giyilebilir teknoloji cihazlarının ve akıllı saatlerin tüketici tarafından kabulü için yeni faktörler sunar. Bu araştırmanın önemi, giyilebilir teknoloji cihazları konseptinin yenilikçi ve gelecek vadeden doğası ve literatürdeki akıllı saatler üzerine yapılan çalışmaların kısıtlı olmasının yanı sıra çalışmanın kültürler arası doğasından kaynaklanmaktadır. With the rapid change in technology worldwide, products such as wearable technology devices tend to have an uprising trend that comes with wider variety nowadays. Consumers, however, are not necessarily adaptive in their nature and their perception is shaped by many factors. The aim of this research is to investigate the consumer acceptance of wearable technology devices. For this purpose, a research instrument was developed through which data was collected from German and Turkish university students. The study extends the widely used technology acceptance model with the introduction of new variables. The overall results provide validation to previous literature while introducing new factors for consumer acceptance of technology products, wearable technology devices and smartwatches, specifically. Importance of this research comes from the innovative and promising nature of the wearable technology devices concept, the lack of work on smartwatches in the literature as well as the cross-cultural nature of the study.
Collections