Show simple item record

dc.contributor.advisorAta, Ülfet Zeynep
dc.contributor.authorBenderlioğlu, Bengi Meriç
dc.date.accessioned2020-12-21T13:10:08Z
dc.date.available2020-12-21T13:10:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323351
dc.description.abstractDünya çapında teknoloji hızla gelişirken, giyilebilir teknoloji cihazları gibi teknolojik ürünlerin çeşitliliği ve popülerliği küresel alanda yükselen trendi yansıtır şekilde gittikçe artmaktadır. Bununla birlikte, tüketicilerin bu ürünlere adaptasyonu ve bu ürünlerin kullanımına geçişi mutlak kabul edilemez ve bu ürünlere karşı tüketici kafasında oluşan algı birçok faktör tarafından şekillenmektedir. Bu araştırmanın amacı, giyilebilir teknoloji cihazlarının tüketici tarafından kabulünü araştırmaktır. Araştırmada kullanılan veriler, Almanya'nın Berlin şehrinde yaşayan Alman üniversite öğrencileri ve Türkiye'nin İstanbul şehrinde yaşayan Türk üniversite öğrencilerinden, araştırmanın amacına hizmet etmek üzere geliştirilmiş anket aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma, yaygın olarak kullanılan teknoloji kabul modelini yeni değişkenlerin tanıtılmasıyla birlikte genişletmektedir. Genel sonuçlar, önceki literatürün onaylanmasını sağlarken, özellikle teknoloji ürünlerinin, giyilebilir teknoloji cihazlarının ve akıllı saatlerin tüketici tarafından kabulü için yeni faktörler sunar. Bu araştırmanın önemi, giyilebilir teknoloji cihazları konseptinin yenilikçi ve gelecek vadeden doğası ve literatürdeki akıllı saatler üzerine yapılan çalışmaların kısıtlı olmasının yanı sıra çalışmanın kültürler arası doğasından kaynaklanmaktadır.
dc.description.abstractWith the rapid change in technology worldwide, products such as wearable technology devices tend to have an uprising trend that comes with wider variety nowadays. Consumers, however, are not necessarily adaptive in their nature and their perception is shaped by many factors. The aim of this research is to investigate the consumer acceptance of wearable technology devices. For this purpose, a research instrument was developed through which data was collected from German and Turkish university students. The study extends the widely used technology acceptance model with the introduction of new variables. The overall results provide validation to previous literature while introducing new factors for consumer acceptance of technology products, wearable technology devices and smartwatches, specifically. Importance of this research comes from the innovative and promising nature of the wearable technology devices concept, the lack of work on smartwatches in the literature as well as the cross-cultural nature of the study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleConsumer acceptance of wearable technology devices: A cross-cultural study in Turkey and Germany
dc.title.alternativeTüketicilerin giyilebilir teknoloji cihazlarını kabulü: Türkiye ve Almanya'da kültürlerarası bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-28
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWearable technology
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumer involvement
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTechnology Acceptance Model
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGermany
dc.identifier.yokid10253546
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556681
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess