Investigating resistance factors that affect mobile banking usage
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yenilikçi hizmet adaptasyonunun göz ardı edilen bir bileşeni de tüketicilerin direnç faktörleridir. Mobil bankacılık bu konuda bir istisna olmamakla beraber mevcut çalışma bu bariyerlere; özellikle kullanım, zaman ve risk, mahremiyet ve denenebilirlik ile ilgili olanlara odaklanmaktadır. Ayrıca, bu çalışma finansal okuryazarlığın bu engelleri ne ölçüde ortadan kaldırabileceğini de araştırmaktadır. Finansal okuryazar olan kullanıcılar, direnç bariyerlerini göz ardı etmek için ikna edilebilirler. 405 katılımcı üzerinde yapılan anket çalışmasının bulguları bu etkiyi finansal aktiflik açısından doğrulamaktadır. Finansal açıdan daha aktif olan bir kullanıcının direnç bariyerlerini göz ardı etme olasılığı artar ve mobil bankacılığı benimsemeye karar verir. Bu sonuca, mobil bankacılık kullanım düzeylerini belirleyen anketlerden ve finansal okuryazarlık düzeylerinden oluşan özgün araştırmanın sonuçlarının analizinden sonra ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, potansiyel ve mevcut mobil bankacılık kullanıcılarına ilişkin önemli bilgiler sunması nedeniyle finansal hizmet sağlayıcıları ve yöneticileri tarafından ilgi görecektir. An overlooked component of innovative service adoption is consumers' resistance factors. Mobile banking is no exception and the present study focuses on these barriers, especially those pertaining to usage, time and risk, privacy and trialability. Moreover, this study further investigates the extent to which financial literacy may offset these barriers as financially literate users might be persuaded to overlook resistance barriers. The findings of the survey study, based on 405 respondents, confirm this conjecture in terms of financial activeness. The more financially active a user, the increased likelihood that he or she might be able to overcome resistance barriers and decide to adopt mobile banking. This conclusion was reached after analyzing the results of original research consisted of questionnaires which determined the participants' levels of mobile banking usage as well as the level of their financial literacy. The results of this study will be of considerable interest to financial service providers and managers as it delivers vital information pertaining to potential and existing users of mobile banking.
Collections