Show simple item record

dc.contributor.advisorOnay, Ceylan
dc.contributor.advisorNasır, Vesile Aslıhan
dc.contributor.authorKohen, Sarp M.
dc.date.accessioned2020-12-21T13:09:55Z
dc.date.available2020-12-21T13:09:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/323330
dc.description.abstractYenilikçi hizmet adaptasyonunun göz ardı edilen bir bileşeni de tüketicilerin direnç faktörleridir. Mobil bankacılık bu konuda bir istisna olmamakla beraber mevcut çalışma bu bariyerlere; özellikle kullanım, zaman ve risk, mahremiyet ve denenebilirlik ile ilgili olanlara odaklanmaktadır. Ayrıca, bu çalışma finansal okuryazarlığın bu engelleri ne ölçüde ortadan kaldırabileceğini de araştırmaktadır. Finansal okuryazar olan kullanıcılar, direnç bariyerlerini göz ardı etmek için ikna edilebilirler. 405 katılımcı üzerinde yapılan anket çalışmasının bulguları bu etkiyi finansal aktiflik açısından doğrulamaktadır. Finansal açıdan daha aktif olan bir kullanıcının direnç bariyerlerini göz ardı etme olasılığı artar ve mobil bankacılığı benimsemeye karar verir. Bu sonuca, mobil bankacılık kullanım düzeylerini belirleyen anketlerden ve finansal okuryazarlık düzeylerinden oluşan özgün araştırmanın sonuçlarının analizinden sonra ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, potansiyel ve mevcut mobil bankacılık kullanıcılarına ilişkin önemli bilgiler sunması nedeniyle finansal hizmet sağlayıcıları ve yöneticileri tarafından ilgi görecektir.
dc.description.abstractAn overlooked component of innovative service adoption is consumers' resistance factors. Mobile banking is no exception and the present study focuses on these barriers, especially those pertaining to usage, time and risk, privacy and trialability. Moreover, this study further investigates the extent to which financial literacy may offset these barriers as financially literate users might be persuaded to overlook resistance barriers. The findings of the survey study, based on 405 respondents, confirm this conjecture in terms of financial activeness. The more financially active a user, the increased likelihood that he or she might be able to overcome resistance barriers and decide to adopt mobile banking. This conclusion was reached after analyzing the results of original research consisted of questionnaires which determined the participants' levels of mobile banking usage as well as the level of their financial literacy. The results of this study will be of considerable interest to financial service providers and managers as it delivers vital information pertaining to potential and existing users of mobile banking.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleInvestigating resistance factors that affect mobile banking usage
dc.title.alternativeMobil bankacılık kullanımını etkileyen direnç faktörlerinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-24
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical adoption
dc.subject.ytmFinancial literacy
dc.subject.ytmElectronic banking
dc.subject.ytmMobile banking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmResistance
dc.identifier.yokid10243709
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548240
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess