Man-animal-machine: exploring the posthuman life in Tess of the D`urbervilles and Lady Chatterley`s Lover
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde Thomas Hardy'nin Tess of the D'Urbervilles ve D.H. Lawrence'ın Lady Chatterley's Lover romanlarının Deleuzecü posthumanist bir yorumlamasını sunmayı hedefliyorum. Araştırmamda bu iki 20. yy. başı romanının insanı merkeze koyan görüşleri nasıl altüst ettiğine ve insan-hayvan-makine bağlantıları aracılığıyla alternatif melez ilişkiler oluşturabilecek yolları nasıl keşfettiklerine odaklandım. Bu analiz posthumanist teori ile Gilles Deleuze ve Felix Guattari'nin eserlerini öncelikle `hayvan-oluş` ve `arzu-makineleri` kavramlarına odaklanmak için bir araya getirdi; tez boyunca bu kavramları Hardy ve Lawrence'ın romanlarında yer alan öncü posthumanist işaretler olarak ele alacağım. Sonuç olarak analizlerim bu iki yazarın eserlerini genel geçer nostaljik tutumlar çerçevesinde incelemektense, posthumanist görüşün ön belirtileri olarak sunmayı amaçlıyor. In this thesis, I aim to present a Deleuzean posthumanist reading of Thomas Hardy's Tess of the D'Urbervilles and D.H. Lawrence's Lady Chatterley's Lover. In my research, I have mainly focused on how these two early 20th century novels disrupt the centrality of the human subject and explore the ways of alternative hybrid relationships formed through the human-animal-machine affiliations. This analysis has connected the posthumanist theory with Gilles Deleuze and Felix Guattari's writings in order to especially focus on the concepts of `becoming-animal` and `desiring-machines,` which I present as the preliminary posthumanist gestures taking place in Hardy and Lawrence's novels. Subsequently, my interpretation sees both authors' works as prefigurations of a posthumanist stance, rather than a nostalgic one, as is generally accepted.
Collections