Örgüt içi iletişimde sosyadramanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Örgütlerin her gün gelişen ve değişen çevreye ayak uydurmaları ve müşteri memnuniyetini sağlamaları, kendilerini sürekli yenilemelerine bağlıdır. Ancak ayakta kalmak isteyen örgütlerin çevrelerini takip ettikleri kadar, müşterilerine hizmet götüren çalışanlarını da memnun etmeleri gerekmektedir. Çalışanların mutlu oldukları, iletişim sorunlarının en aza indirgendiği, çalışanların kurumlarıyla gurur duydukları bir örgütün başarılı olması daha kolay olacaktır. Kişilerarası ilişki, çatışma ve duygu sorunlarının özel dramatik yöntemlerle keşfedildiği bir süreç olarak tanımlanan sosyodrama, son 10 yıldır artan bir yoğunlukla işyerlerinde kullanılmaya başlanmıştır. İletişimin yavaşladığı, çalışanlar arasında çatışmaların ortaya çıktığı durumlarda sosyodrama, kurum içi iletişim faaliyeti olarak devreye sokulabilir. 144 ABSTRACT In order to follow to the world, which is changing and developing everyday and to satisfy their customers, the organizations should renew themselves. However, as much as they follow the world, the organizations which want to exist, should also satisfy their employees who render a service to their customers. It will be easier to become successful for an organization in which the communication problems are decreased, the employees are happy and proud of their organizations. Sociodrama that is described as a process in which the interpersonal relations, conflicts, psychological problems are developed by special dramatic techniques, has being used in organizations for the last 10 years. Sociodrama can be used as an internal communication technique when the communication is slowed down and the conflicts occurred between the employees. 145
Collections