Show simple item record

dc.contributor.advisorPeltekoğlu, Filiz
dc.contributor.authorToros, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-11T12:47:15Z
dc.date.available2020-12-11T12:47:15Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/316913
dc.description.abstractÖZET Örgütlerin her gün gelişen ve değişen çevreye ayak uydurmaları ve müşteri memnuniyetini sağlamaları, kendilerini sürekli yenilemelerine bağlıdır. Ancak ayakta kalmak isteyen örgütlerin çevrelerini takip ettikleri kadar, müşterilerine hizmet götüren çalışanlarını da memnun etmeleri gerekmektedir. Çalışanların mutlu oldukları, iletişim sorunlarının en aza indirgendiği, çalışanların kurumlarıyla gurur duydukları bir örgütün başarılı olması daha kolay olacaktır. Kişilerarası ilişki, çatışma ve duygu sorunlarının özel dramatik yöntemlerle keşfedildiği bir süreç olarak tanımlanan sosyodrama, son 10 yıldır artan bir yoğunlukla işyerlerinde kullanılmaya başlanmıştır. İletişimin yavaşladığı, çalışanlar arasında çatışmaların ortaya çıktığı durumlarda sosyodrama, kurum içi iletişim faaliyeti olarak devreye sokulabilir. 144
dc.description.abstractABSTRACT In order to follow to the world, which is changing and developing everyday and to satisfy their customers, the organizations should renew themselves. However, as much as they follow the world, the organizations which want to exist, should also satisfy their employees who render a service to their customers. It will be easier to become successful for an organization in which the communication problems are decreased, the employees are happy and proud of their organizations. Sociodrama that is described as a process in which the interpersonal relations, conflicts, psychological problems are developed by special dramatic techniques, has being used in organizations for the last 10 years. Sociodrama can be used as an internal communication technique when the communication is slowed down and the conflicts occurred between the employees. 145en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÖrgüt içi iletişimde sosyadramanın rolü
dc.title.alternativeThe role of sociodrama in internal communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid165533
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148964
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess