Logo - marka ilişkisinde form ve renk anlayışının göstergebilimsel açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek Lisans Tezi çalışma konusu olarak ele aldığımız, `Logo-Marka İlişkisinde Form veRenk Anlayışının Göstergebilim Açısından İncelenmesi` bu çalışmamız, göstergebilimaçısından markalaşma sürecinin incelemeye alındığı bir araştırmadır. Çalışmada önceliklerenk ve formun özellikleri farklı açılardan incelenmiştir. 'Bir marka nasıl oluşturulur,markanın temellerini oluşturan unsurlar nelerdir'in cevapları aranmıştır. Markalaşmanın temeli olan kurumsal kimlik çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gerekennoktalara değinilmiştir. Kurumsal kimliğin temel taşı denebilecek kadar önemli olan logotasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara değinilerek, renk ve formun buaşamadaki etkisi örneklerle açıklanmıştır. Çalışmada Saussure ve Pierce'ın göstergebilimsel yaklaşımından hareketle,göstergebilimin temel dayanakları ele alınarak, temel kuramlar açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda, logoda kullanılan renk ve formun, göstergebilimsel açıdanincelenmesi ile marka bilinirliği arasında sıkı bir bağ olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, renk, form, logo, kurumsal kimlik, markalaşma Art and design in terms of logo-brand Relations today as one of the indispensable elements, they stand on an issue of designers serving this sector. To assess the form and terms of examining the semiotics of color understanding to work together in a different environment, bringing a scientific platform next to the subject of the main line, which contribute to the cultural dynamics of interdisciplinary design is mobilizing. From this perspective, semiotics, the branding process, while pushing the idea of the designer world, with technological advances, is directly involved in the process of come out more original works.Corporate identity which is the basis of branding, which give rise to significant impacts on individuals who have taken the design education, the new changes in the color and form of understanding, shapes, creating effective changes on the form and color stains. Among these changes, Saussure and Pierce's Starting from a semiotic approach, the thesis was committed frequently of different examples, the feeding of the main theories produced in this area, resulting in the plastic art in terms of art and design has investigated the potency of different forms and aims to bring new perspectives to the critical approach which forms .
Collections