Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşbuğ, Fatih
dc.contributor.authorBaşer, Asena
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:58Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31682
dc.description.abstractYüksek Lisans Tezi çalışma konusu olarak ele aldığımız, `Logo-Marka İlişkisinde Form veRenk Anlayışının Göstergebilim Açısından İncelenmesi` bu çalışmamız, göstergebilimaçısından markalaşma sürecinin incelemeye alındığı bir araştırmadır. Çalışmada önceliklerenk ve formun özellikleri farklı açılardan incelenmiştir. 'Bir marka nasıl oluşturulur,markanın temellerini oluşturan unsurlar nelerdir'in cevapları aranmıştır. Markalaşmanın temeli olan kurumsal kimlik çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gerekennoktalara değinilmiştir. Kurumsal kimliğin temel taşı denebilecek kadar önemli olan logotasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara değinilerek, renk ve formun buaşamadaki etkisi örneklerle açıklanmıştır. Çalışmada Saussure ve Pierce'ın göstergebilimsel yaklaşımından hareketle,göstergebilimin temel dayanakları ele alınarak, temel kuramlar açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda, logoda kullanılan renk ve formun, göstergebilimsel açıdanincelenmesi ile marka bilinirliği arasında sıkı bir bağ olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, renk, form, logo, kurumsal kimlik, markalaşma
dc.description.abstractArt and design in terms of logo-brand Relations today as one of the indispensable elements, they stand on an issue of designers serving this sector. To assess the form and terms of examining the semiotics of color understanding to work together in a different environment, bringing a scientific platform next to the subject of the main line, which contribute to the cultural dynamics of interdisciplinary design is mobilizing. From this perspective, semiotics, the branding process, while pushing the idea of the designer world, with technological advances, is directly involved in the process of come out more original works.Corporate identity which is the basis of branding, which give rise to significant impacts on individuals who have taken the design education, the new changes in the color and form of understanding, shapes, creating effective changes on the form and color stains. Among these changes, Saussure and Pierce's Starting from a semiotic approach, the thesis was committed frequently of different examples, the feeding of the main theories produced in this area, resulting in the plastic art in terms of art and design has investigated the potency of different forms and aims to bring new perspectives to the critical approach which forms .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleLogo - marka ilişkisinde form ve renk anlayışının göstergebilimsel açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.subject.ytmBrand personality
dc.identifier.yokid10104971
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421587
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess