Basılı ve elektronik dergilerin görsel kimlik devamlılığının incelenmesi ve elektronik dergi tasarımı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında amaçlanan basılı ve elektronik mecralarında birlikte var olduğu günümüzde dergilerin basılı ve elektronik edisyonlarının arasında görsel kimlik devamlılığını her iki mecrada tutarlı bir biçimde sağlayıp/sağlayamadığı ya da ne ölçüde sağladığını araştırmaktır. Çalışmada basılı ve elektronik yayınların gelişim süreçleri, elektronik yayın türleri ve formatları literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Basılı ve elektronik dergi tasarımında görsel kimliği oluşturan unsurlar incelenmiş, seçilen beş dergi (National Geographic Türkiye, Skylife, Harvard Business Review Türkiye, Log, Wired Magazine) logo, biçim ve kapak, sayfa yapısı, tipografik kararlar ve renk kullanımı açısından analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda elde edilen verilerin ışığında Akdeniz'den dergisi için yeni bir tasarım önerisi sunulmuştur. Akdeniz'den dergisi için öncelikle akıllı telefonlar için bir tasarım dili oluşturulmuş, ardından bu tasarım, görsel kimliği tutarlı olarak devam ettirecek bir biçimde basılı edisyona aktarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Editöryal Tasarım, Dergi Tasarımı, Görsel Kimlik, Elektronik Dergi, Elektronik Yayıncılık In this thesis, it is aimed to research the visual identity continuity of the printed and numeric editions of magazines and to find out whether or not, or how much they show consistency in these two areas where both published and electronic media exist nowadays. In the study, the development process, electronic publishing varieties and the formats of the printed and electronic media have been researched by literature review. The factors that form the visual identity in printed and electronic magazine design have been researched and five chosen magazines (National Geographic Turkey, Skylife, Harvard Business Review Turkey, Log, Wired Magazine) have been analyzed by logo, style and cover, page setup, typographic decisions and use of color. As a result of this analysis and in the light of the data acquired, a new proposal for design has been offered to Akdeniz'den magazine. Primarily a design language for smartphones has been constituted and this design has been transferred to the printed edition in a form to maintain the visual identity consistent.Keywords: Graphic Design, Editorial Design, Magazine Design, Visual Identity, Electronic Magazine, Electronic Publishing
Collections