Show simple item record

dc.contributor.advisorZor, Aydın
dc.contributor.authorYüksel Kirişcan, Bilge
dc.date.accessioned2020-12-02T12:12:17Z
dc.date.available2020-12-02T12:12:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31540
dc.description.abstractBu tez çalışmasında amaçlanan basılı ve elektronik mecralarında birlikte var olduğu günümüzde dergilerin basılı ve elektronik edisyonlarının arasında görsel kimlik devamlılığını her iki mecrada tutarlı bir biçimde sağlayıp/sağlayamadığı ya da ne ölçüde sağladığını araştırmaktır. Çalışmada basılı ve elektronik yayınların gelişim süreçleri, elektronik yayın türleri ve formatları literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Basılı ve elektronik dergi tasarımında görsel kimliği oluşturan unsurlar incelenmiş, seçilen beş dergi (National Geographic Türkiye, Skylife, Harvard Business Review Türkiye, Log, Wired Magazine) logo, biçim ve kapak, sayfa yapısı, tipografik kararlar ve renk kullanımı açısından analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda elde edilen verilerin ışığında Akdeniz'den dergisi için yeni bir tasarım önerisi sunulmuştur. Akdeniz'den dergisi için öncelikle akıllı telefonlar için bir tasarım dili oluşturulmuş, ardından bu tasarım, görsel kimliği tutarlı olarak devam ettirecek bir biçimde basılı edisyona aktarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Editöryal Tasarım, Dergi Tasarımı, Görsel Kimlik, Elektronik Dergi, Elektronik Yayıncılık
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to research the visual identity continuity of the printed and numeric editions of magazines and to find out whether or not, or how much they show consistency in these two areas where both published and electronic media exist nowadays. In the study, the development process, electronic publishing varieties and the formats of the printed and electronic media have been researched by literature review. The factors that form the visual identity in printed and electronic magazine design have been researched and five chosen magazines (National Geographic Turkey, Skylife, Harvard Business Review Turkey, Log, Wired Magazine) have been analyzed by logo, style and cover, page setup, typographic decisions and use of color. As a result of this analysis and in the light of the data acquired, a new proposal for design has been offered to Akdeniz'den magazine. Primarily a design language for smartphones has been constituted and this design has been transferred to the printed edition in a form to maintain the visual identity consistent.Keywords: Graphic Design, Editorial Design, Magazine Design, Visual Identity, Electronic Magazine, Electronic Publishingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBasılı ve elektronik dergilerin görsel kimlik devamlılığının incelenmesi ve elektronik dergi tasarımı önerisi
dc.title.alternativeAn analysis on continuity of visual identity of printed and electronic magazines: A proposal for electronic magazine design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-08
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmPublications
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.identifier.yokid10148128
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622778
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineSanat ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess