The relationship between perceived corporate reputation, job satisfaction and turnover intention: A study on banking sector
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başka kişilerden saygı görme ve itibar kazanma gereksinimi tarihler boyunca hep vardır. Kurumlar bakımından itibar olgusu ise 1990'lı yıllardan sonra öncelikle işletmeler üzerinde yapılmış olan araştırmalarla gündeme gelmiş ve tartışılan konulardan birisi haline gelmiştir. Yapılan çalışmalarda pek çok alanda değişimin yaşandığı günümüz şartlarında kurumların varlığını devam ettirebilmeleri ve çeşitli bakımlardan rekabet avantajı sağlamalarında iyi bir itibara sahip olmaları önemlidir.Çalışmamız bankalardaki iç paydaşların (çalışanların), kurumsal itibara ilişkin algılamalarının tespit edilmesi, iş tatminlerinin ölçülmesi ve işten çıkma eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bir çalışmadır. Bu araştırmada bankaların çalışanlar üzerinde yaratmış olduğu itibarın etkilediği etmenler ve banka çalışanlarının buna bağlı olarak gösterdikleri davranış özellikleri (iş tatmini ve işten ayrılma eğilimi gibi) araştırılacaktır. Bu üç değişkeni ayrı ayrı inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır ancak bu üçlünün çalışmada bir arada birbirleriyle olan ilişkileriyle incelenmesinin kurumların insan kaynakları yönetimine ışık tutacağına inanılmaktadır. Bu araştırma sorusuna anketten elde edilen bulguların değerlendirilmesi yardımıyla cevap bulunmaya çalışılacak ve anket sonuçları SPSS programında değerlendirilecektir.Anahtar Kelimeler : Kurumsal İtibar Algısı, İş Tatmini, İşten Çıkma Eğilimi Importance of gaining reputation in a society has always been in the fore front for people since historical times. Corporate Reputation concept has started to be discussed since 1990's within the organizations and scholars have been making reasearches to clarify the issue for years. It is important for the organizations to gain a considerable reputation in order to be prosperous in this highly competitive market.Our study is formed and applied to determine the perceived corporate reputation, job satisfaction and turnover intention attitudes of the internal stakeholders (employees) of public and private banks in Istanbul. With this study it is targeted to discover the effects of perceived corporate reputation in attitudes of bank employees such as job satisfaction and turnover intention. There are numerous studies handling these three variables separately but this combination of variables will be adding a new point of view to the human resouces part of organizations. This reaserach question will be answered through the data collected from the questionnaire applied and the results will be analyzed through the SPSS program.Keywords : Perceived Corporate Reputation, Job Satisfaction, Turnover Intention
Collections