Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, Fatma Aslı
dc.contributor.authorAkyan, Linda
dc.date.accessioned2020-12-11T11:56:42Z
dc.date.available2020-12-11T11:56:42Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311574
dc.description.abstractBaşka kişilerden saygı görme ve itibar kazanma gereksinimi tarihler boyunca hep vardır. Kurumlar bakımından itibar olgusu ise 1990'lı yıllardan sonra öncelikle işletmeler üzerinde yapılmış olan araştırmalarla gündeme gelmiş ve tartışılan konulardan birisi haline gelmiştir. Yapılan çalışmalarda pek çok alanda değişimin yaşandığı günümüz şartlarında kurumların varlığını devam ettirebilmeleri ve çeşitli bakımlardan rekabet avantajı sağlamalarında iyi bir itibara sahip olmaları önemlidir.Çalışmamız bankalardaki iç paydaşların (çalışanların), kurumsal itibara ilişkin algılamalarının tespit edilmesi, iş tatminlerinin ölçülmesi ve işten çıkma eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bir çalışmadır. Bu araştırmada bankaların çalışanlar üzerinde yaratmış olduğu itibarın etkilediği etmenler ve banka çalışanlarının buna bağlı olarak gösterdikleri davranış özellikleri (iş tatmini ve işten ayrılma eğilimi gibi) araştırılacaktır. Bu üç değişkeni ayrı ayrı inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır ancak bu üçlünün çalışmada bir arada birbirleriyle olan ilişkileriyle incelenmesinin kurumların insan kaynakları yönetimine ışık tutacağına inanılmaktadır. Bu araştırma sorusuna anketten elde edilen bulguların değerlendirilmesi yardımıyla cevap bulunmaya çalışılacak ve anket sonuçları SPSS programında değerlendirilecektir.Anahtar Kelimeler : Kurumsal İtibar Algısı, İş Tatmini, İşten Çıkma Eğilimi
dc.description.abstractImportance of gaining reputation in a society has always been in the fore front for people since historical times. Corporate Reputation concept has started to be discussed since 1990's within the organizations and scholars have been making reasearches to clarify the issue for years. It is important for the organizations to gain a considerable reputation in order to be prosperous in this highly competitive market.Our study is formed and applied to determine the perceived corporate reputation, job satisfaction and turnover intention attitudes of the internal stakeholders (employees) of public and private banks in Istanbul. With this study it is targeted to discover the effects of perceived corporate reputation in attitudes of bank employees such as job satisfaction and turnover intention. There are numerous studies handling these three variables separately but this combination of variables will be adding a new point of view to the human resouces part of organizations. This reaserach question will be answered through the data collected from the questionnaire applied and the results will be analyzed through the SPSS program.Keywords : Perceived Corporate Reputation, Job Satisfaction, Turnover Intentionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe relationship between perceived corporate reputation, job satisfaction and turnover intention: A study on banking sector
dc.title.alternativeKurumsal itibar algısı, iş tatmini ve işten çıkma eğilimi arasındaki ilişki: Banka sektöründe bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmDismissal
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.identifier.yokid434455
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327897
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon (İngilizce) Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess