Katma değerin ihracat performansına etkisinin ölçümlenmesi ve Türk işletmeleri üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşme süreci ile birlikte işletmeler ulusal sınırlarını aşarak uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye başlamıştır. Bu durum, yoğun rekabet ortamını beraberinde getirmiştir. Dünyanın global bir köy haline geldiği günümüzde, pazardaki birçok işletme arasından farklılaşarak öne çıkmak oldukça önem kazanmıştır. Dolayısıyla farklılaşabilmek için işletmeler tarafından çeşitli faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Katma değerli ürünler ve/veya hizmetler pazara sunmak farklılaşabilmek için kullanılan araçlardan biri olmuştur. Bu çalışmada katma değer üretiminin ihracat performansı üzerindeki etkisinin tespit edilebilmesi için anket yöntemi ile toplanan verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Veriler, Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçısı-2015 listesinde yer alan ve Ar-Ge Merkezi Belgesi almış 410 işletme arasından tesadüfi bir şekilde seçilen 313 işletmeden toplanmıştır. Çalışma sonucunda katma değerli ürün ihracının, ihracat performansı üzerinde ne derece etkili olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler : Ar-Ge, Katma Değer, İhracat Performansı, İnovasyon, Markalaşma, Tasarım Along with globalization process, enterprises, crossing national borders, have started to operate in international markets which led to intense competition. Nowadays, as the world gets even more integrated and interconnected, it has become vital for enterprises to distinguish themselves from other competitors in the market. To this end, enterprises have been carrying out various activities. Offering added value products and/or services has become one of the tools used to differentiate in the markets.In this study, data collected by questionnaire method was analyzed in order to determine the effect of added value production on export performance. The data was collected from 313 companies which were randomly selected among the companies listed on Turkey's Top 1000 Exporters-2015 list and among 410 enterprises received R & D Center certificate. As a result of the study, it has been shown how export of added value products have an effect on export performance.Keywords : Research and Development, Added Value, Export Performance, Innovation, Branding, Design
Collections