Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Tayyip Sabri
dc.contributor.authorAyar, Bahadir
dc.date.accessioned2020-12-11T11:39:23Z
dc.date.available2020-12-11T11:39:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309770
dc.description.abstractGloballeşme süreci ile birlikte işletmeler ulusal sınırlarını aşarak uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye başlamıştır. Bu durum, yoğun rekabet ortamını beraberinde getirmiştir. Dünyanın global bir köy haline geldiği günümüzde, pazardaki birçok işletme arasından farklılaşarak öne çıkmak oldukça önem kazanmıştır. Dolayısıyla farklılaşabilmek için işletmeler tarafından çeşitli faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Katma değerli ürünler ve/veya hizmetler pazara sunmak farklılaşabilmek için kullanılan araçlardan biri olmuştur. Bu çalışmada katma değer üretiminin ihracat performansı üzerindeki etkisinin tespit edilebilmesi için anket yöntemi ile toplanan verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Veriler, Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçısı-2015 listesinde yer alan ve Ar-Ge Merkezi Belgesi almış 410 işletme arasından tesadüfi bir şekilde seçilen 313 işletmeden toplanmıştır. Çalışma sonucunda katma değerli ürün ihracının, ihracat performansı üzerinde ne derece etkili olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler : Ar-Ge, Katma Değer, İhracat Performansı, İnovasyon, Markalaşma, Tasarım
dc.description.abstractAlong with globalization process, enterprises, crossing national borders, have started to operate in international markets which led to intense competition. Nowadays, as the world gets even more integrated and interconnected, it has become vital for enterprises to distinguish themselves from other competitors in the market. To this end, enterprises have been carrying out various activities. Offering added value products and/or services has become one of the tools used to differentiate in the markets.In this study, data collected by questionnaire method was analyzed in order to determine the effect of added value production on export performance. The data was collected from 313 companies which were randomly selected among the companies listed on Turkey's Top 1000 Exporters-2015 list and among 410 enterprises received R & D Center certificate. As a result of the study, it has been shown how export of added value products have an effect on export performance.Keywords : Research and Development, Added Value, Export Performance, Innovation, Branding, Designen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKatma değerin ihracat performansına etkisinin ölçümlenmesi ve Türk işletmeleri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeMeasurement of the effect of added value on export performance and an application on Turkish enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValue added
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmResearch-development
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmValue added
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmCommercial institutes
dc.identifier.yokid10152340
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464468
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess