15 temmuz darbe girişiminde sosyal medyanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
15 Temmuz 2016 gecesi yaşanan darbe girişimi, bölgesel ve küresel çapta yankı uyandırmıştır. Siyasi ve askerî aktörlerin, kanaat önderlerinin ve halkın da müdahil olduğu bu stratejik süreçte kitle iletişim araçlarının rolü yadsınamayacak kadar önemli boyutlara ulaşmıştır. Yaşanan süreçte yeni kitle iletişim araçları çatısı altında değerlendirilen bir sosyal medya platformu olan Twitter önemli bir rol oynamıştır. Bu araştırmada yeni bir kamusal alan olarak ele aldığımız Twitter mecrasında darbe girişimiyle ilgili ne tür söylemlerin inşa edildiği ve sosyal medyadaki okuyucuların nasıl yönlendirilmeye çalışıldığı incelenmiştir.Araştırmada 15 Temmuz darbe girişiminin yaşandığı gün, bu kamusal alan içerisinde yerini alan Twitter'da, kanaat önderi olarak değerlendirebileceğimiz siyasi parti liderleri ve tirajı yüksek ilk beş gazete yazarlarının tweetleri incelenmiştir. Değerlendirmeye alınan kişiler takipçisi yüz binin üzerinde olan ve girişimin yaşandığı gün tweet atanlar olarak sınırlandırılmıştır. Ele alınan kişilerin, Twitter kanalıyla okuyuculara ilettikleri gönderi metinlerinin çözümlenmesiyle, sosyal medyadaki okuyucuları nasıl yönlendirmeye çalıştıkları ve ne tür söylemler ürettikleri ortaya çıkartılmıştır. The attempted coup on the night of july 15th caused regional and global repercussions. The role of mass media has reached undeniable proportions in this strategic period involving political and military actors, opinion leaders as well as the people. Twitter, a social media platform emerging under the roof of the new mass media, has played an important role in this period. This research examined the type of discourse being constructed and how social media readers are being steered regarding the coup attempt within the Twitter platform which we regard as a new public space.During the study, tweets of political party leaders and the top five newspaper authors with the highest circulation were examined on Twitter, which is within the public sphere, on the day of the July 15th coup attempt. The people under examination were limited to those having more than 100,000 followers and who tweeted on the day of the attempt. By analyzing the content transmitted to readers via Twitter, the types of discourse and how they are directing social media readers was revealed.
Collections