Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksun, Yenal
dc.contributor.authorKurt, Tutku
dc.date.accessioned2020-12-11T11:35:51Z
dc.date.available2020-12-11T11:35:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309408
dc.description.abstract15 Temmuz 2016 gecesi yaşanan darbe girişimi, bölgesel ve küresel çapta yankı uyandırmıştır. Siyasi ve askerî aktörlerin, kanaat önderlerinin ve halkın da müdahil olduğu bu stratejik süreçte kitle iletişim araçlarının rolü yadsınamayacak kadar önemli boyutlara ulaşmıştır. Yaşanan süreçte yeni kitle iletişim araçları çatısı altında değerlendirilen bir sosyal medya platformu olan Twitter önemli bir rol oynamıştır. Bu araştırmada yeni bir kamusal alan olarak ele aldığımız Twitter mecrasında darbe girişimiyle ilgili ne tür söylemlerin inşa edildiği ve sosyal medyadaki okuyucuların nasıl yönlendirilmeye çalışıldığı incelenmiştir.Araştırmada 15 Temmuz darbe girişiminin yaşandığı gün, bu kamusal alan içerisinde yerini alan Twitter'da, kanaat önderi olarak değerlendirebileceğimiz siyasi parti liderleri ve tirajı yüksek ilk beş gazete yazarlarının tweetleri incelenmiştir. Değerlendirmeye alınan kişiler takipçisi yüz binin üzerinde olan ve girişimin yaşandığı gün tweet atanlar olarak sınırlandırılmıştır. Ele alınan kişilerin, Twitter kanalıyla okuyuculara ilettikleri gönderi metinlerinin çözümlenmesiyle, sosyal medyadaki okuyucuları nasıl yönlendirmeye çalıştıkları ve ne tür söylemler ürettikleri ortaya çıkartılmıştır.
dc.description.abstractThe attempted coup on the night of july 15th caused regional and global repercussions. The role of mass media has reached undeniable proportions in this strategic period involving political and military actors, opinion leaders as well as the people. Twitter, a social media platform emerging under the roof of the new mass media, has played an important role in this period. This research examined the type of discourse being constructed and how social media readers are being steered regarding the coup attempt within the Twitter platform which we regard as a new public space.During the study, tweets of political party leaders and the top five newspaper authors with the highest circulation were examined on Twitter, which is within the public sphere, on the day of the July 15th coup attempt. The people under examination were limited to those having more than 100,000 followers and who tweeted on the day of the attempt. By analyzing the content transmitted to readers via Twitter, the types of discourse and how they are directing social media readers was revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.title15 temmuz darbe girişiminde sosyal medyanın rolü
dc.title.alternativeSocial media's role in the july 15th coup attempt
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-03
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMilitary intervention
dc.subject.ytm15 July 2016 intervention
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmTwitter
dc.identifier.yokid10172588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492911
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess