Anadolu liseleri, özel Türk ve yabancı liselerine giriş sınavlarındaki tavan ile taban puanları ve cinsiyet ile başarı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Onbiıılerce aileyi doğrudan doğruya, dolaylı olarak da bütün tojalumu ilgilendiren bir konu var: Anadolu Liseleri ile özel Türk ve Yabancı Liselere giriş sınavı.... Ülkemizde her yıl başlı başına bir olay haline gelen bu sınava ait verileri istitistiksel açıdan incelemek is tedim. Yüksek Lisans tezim için bu konuyu seçtim. Bu çalışmamın amacı, Türkiye genelinde Anadolu Lise leri, özel Türk ve Yabancı Liselere giriş sınavlarında gözlenen tavan ve taban puanları arasındaki ilişkiyi, bu liselere giriş sınavlarına, -`-nkara ilinden katılan öğrenci lerin, başarılarının cinsiyete bağımlılık derecesini, ista tistiksel tekniklerle incelemektir. Kullanılan yöntemler isş, bu üç tip okulun giriş sı navlarındaki taban ve taban puan ilişkisi pearson ilişki katsayısı hesaplanarak smanmıştır, başarı ile cinsiyet arasındaki ilişki ise A~ (Ki &are tekniği) ve f/ (Eta kare) tekniği ile ölçülmüştür. Bu üç tip okula giriş sınavlarında adayların aldığı tavan ve taban puan ilişkileri oldukça yüksek bulunmuştur. Yani adaylar bu okulları belirli bir tercih sırasına koy makta sınavda en yüksek puan alanlar en çok tercih edilen okula girmektedirler. Cinsiyet ile başarı arasında da hiç bir ilişki olmadığı görülmüştür; ABSTRACT There exists a subject which affects directly thousands of families and indirectly the whole society; entrance examination of Anatolian High- schools and Private Turkish and Foreign Highschools. I wanted to evaluate statistically the datas of this examinations which become a very important event each year. I have choosen this subject for my master thesis. The aim of this thesis is to evaluate, with statistical technics, the corrolation between highest and lowest points noticed in entrance examinations of Anatolian Highschools and Private Turkish and Foreign Highschools in Turkey wide and degree of dependancy to sexuality of successes of students who entered these examinations from Ankara province. The methods used; corrolation between highest and lowest points in entrance examinations of these three type of highschools, has been tested calculating pearson corrolation parameter and corrolation between success and sexuality has been defined by using *^2 and n2 technics. Corrolation between highest and lowest points of candidates for these entrance examinations is too high. Candidates select the schools according to their preference and who gets the higher points enters the schools which are most preferred. There is no corrolation also between success and sexuality.
Collections