Öğretim dalı dersliği yönteminin ortaöğretim kuruluşlarında uygulanması ve sınıf dersliği yöntemi ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ülkemizde tayin edilen ekonomik hedeflere ulaşmak için, ülkenin diğer gereksinimleri ile yatırımlar ara sında yeterli dengeyi kurmak gerekir. Bu dengeyi kura bilmek için eğitime ayrılacak kaynaklar, gün geçtikçe hıla artan eğitim gereksinimi karşısında yetersiz kal maktadır. Bu nedenle okul kapasitesinin artırılması son derecede önem kazanmaktadır. Soruna bu açıdan ba kıldığında, tip okul binalarının kapasitesinin ne şe kilde artırılabileceği konusunda kapasite araştırması yapmak asıl amaç olacaktır. Tip lise binalarında kapasite artışını gerçekleş tirmek öğretim dalı dersliği (Ders Dersliği) yöntemi ile olanaklıdır. Bu yöntemin uygulandığı okul binala rında, bugün uygulanmakta olan Sınıf Dersliği yöntemi ne göre, aynı büyüklükteki okul binasında daha fazla öğrenciye` eğitim olanağı sağlanabilmektedir. Ayrıca o- kulun daha etkin ve daha ekonomik olarak kullanılabil me olanağını beraberinde getirmektedir. iv ABSTRACT In our country, an enough balance is necessary be tween other necessities of country and investment, in order to attain, the certain economic goals. The part of sources belong to education tohave this balance are not enough for education necessity that grows with a great acceleration. Because of this, to increase the school capacity is very much important. So the object should be a capacity research about how the capacity of ordinary school building to be increased. In the ordinary schools to increase the capacity and economic using of building is possible with `branch classroom method.` The school building where this meth od is applied, enables to more number of student rela tive to `class classroom method` which is applied nowa days, in both school buildings which have the same size. In addition, in this method it is possible to use, the school building economically and efficiently.
Collections