Müzik öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlarında anaçalgı keman eğitiminin progranlar yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ivedim YILDIZ, M. S, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mart 1986. Bu araştırma, Müzik Üretmeni Yetiştiren Yükseköğretim Kurumları'nda uygulanmakta olan anaçalgı keman özetim programının geliştirilmesine katkıda bulunmak amacı ile yapılmıştır. Bu amaç la önce ilgili program metinleri incelenmiş sonra da uygulanan programın `çağdaş program anlayışı` açısından keman öğreticisi ve son sınır anaçalgı keman öğrencilerinin görüş ve önerileri alınarak bir değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma sonunda, uygulanmış ve uygulanmakta olan keman öğretim programlarının metin olarak bir konular başlığı ya da kapsamlı beceriler listesinden ibaret olduğu görülmüş; konuların ya da becerilerin nasıl kazandırılacağı ya da öğretileceği konusunda, bunların ne oranda gerçekleştirildiğini ortaya çıkarmak için yapılması gereken sınama-ölçme ve hem öğrenciyi, hem öğretmeni ve hem de programı değerlendirme işlemlerine iliş kin belirli bölümlere ve yeterli açıklamalara rastlanmamıştır. Günümüzde uygulanmakta olan keman öğretim programının metin olarak diğerleriyle benzer nitelikte olmasına -`a&men, uygulamada, çağdaş program anlayışına az da olsa yaklaşıldığı, anketle toplanan verilerin değerlendirilmesi sonunda ortaya çıkarılmıştır. Ancak, Keman öğreticileri tarafından gerçekleştirilen bu çalışmalar olumlu yönde fakat kısmen yeterli bulunmuş, keman öğretim programının çağdaş program anlayışı doğrultusunda oluşturulup geliştirilmesine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur. iii ABSTRACT.Nedim i'ILDIZ, M. be. Thesis, Instıtue of iMaturel Science iıîa-ch 1986 This research has been prepared to contribute to the development of the main instrument, the violin, teaching programme which is held in faculties g-aduating teachers of music, «lith this aim, fi^st the related programme has been made according to `the understanding of modern programmes` taking into consideration the suggestions of the teacners of the violin and of the senior students. As a result of the research prepared, it has been observed that the violin teaching programmes, which have been applied and which are being applied, are, as texts, lists of comprehensive skills and of tittles; however, no sufficient explanation or* specific chapter has been found concerning how the topics or skills will be acquired or taught, and regarding the testing which is to be made in order to see to what extent all these have been achieved. Although the violin teaching programme heldnow is similar to others as texts, that it is a little close to the understanding of- modern programmes has been found out after the evaluation ofthe data collected with a questienere. iv'evertheless, it has been agreed that these studiec, made by the teachers of the violin arc partly satisfactory, and some suggestions have been forwarded that the violin teaching programme should be made and developed according to the understanding of modern programmes. 13.1
Collections