Biogazın içten yanmalı motorlarda kullanımı ve motor performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kemal Erşan M. S Gazi Üniversitesi len Bilimleri Enstitüsü AMARA-1987 Enerji dönüşümünde önemli yer tutan içten yanmalı motorlarda, alternatif yakıtlar üz.erine yapılan çalış malar, enerji problemi sebebiyle artmaktadır. Çalışmanın birinci kısmında, biogazm özellikleri, motorlarda gaz yakıt kullanılması halinde karşılaşıla cak problemler ve bu konuda yapılan çalışmalar araştı rılmıştır. İkinci kısımda, bir biogaz üretim merkezinde, bio gazm içten yanmalı motorda yakıt olarak kullanılması için uygun olan dizel motoru denenmiş; Ateşleme pilot dizel yakıtı ile temin edilmiş, motor karakteristikle ri, çeşitli devir ve yük durumları için çıkarılmıştır. Son olarak, pilot dizel ateşlemeli biogazlı motor da, birim iş elde edebilmek için, sarfedilen yakıtın ısıl karşılığı ve birim enerji maliyeti değişimleri de ğişik yükleme ve devirler için çıkarılmıştır. Deneylerin değerlendirilmesi sonucunda, pilot di zel ateşlemeli biogaz. motorunun, optimum devir sayıla rında, dizel motorundan daha ekonomik ve verimli çalış-tığı anlaşılmıştır. Bununla `birlikte, biogazm üretil diği yerde kullanılması, uygulama kolaylığı ve ekonomi sağlayacağından daha uygun olacaktır. II ABSTRACT Kemal Erşan M. S Gazi University Institute of Science and Technology AMARA-1987 Due to the energy shortage, research on alternate fuel sources for the internal combustion engines has increased since the internal combustion engines have a very important part in the energy transformation. In the first section, the characteristics of biogas, the problems that will be encountered in the case of u- sing gas fuel in engines and the studies in this subject have been investigated. In the second section, a diesel engine which is ap propriate to use biogas in internal combustion engines as fuel has been tested; Ignition has been achieved by pilot diesel fuel, characteristics of the engine have be en taken out for various speeds and loads. Finally in biogas engines which are ignited by pilot diesel fuel, in order to get unit work, the equivalent of consumed fuel as heat and cost differences in energy unit are stated for various speeds and loads. As a result of experiments, it is understood that the biogas engine ignited by pilot diesel is moreeconomic and runs more profitable than the dieael engine in optimum speed. Besides, if it is possible to use bio- gas in its source, it will be more economic and surt ab le for application.
Collections