Search
Now showing items 1-10 of 21
Veganların maneviyat anlayışları üzerine nitel bir araştırma
(2021)
Bu çalışma, veganların maneviyat anlayışlarını konu edinmektedir. Araştırmanın temel amacı, veganlığın manevi bir akım olabilme ihtimalini tartışarak veganların maneviyat anlayışlarını daha yakından incelemektir. Nitel bir ...
Hulefâ-yi Râşidîn Döneminde nâiblik
(2021)
Tarih boyunca yöneticilerin ihtiyaçlar doğrultusunda kendi işlerini yerine getirebilecek kişileri vekil atadıkları bilinmektedir. İslâm tarihinde de benzer uygulama ve durumlar bulunmaktadır. Hulefâ-yi Râşidîn dönemindeki ...
İç denetimin gelişen ve değişen dünyasında: Siber güvenlik ve denetim
(2021)
Günümüzde, teknoloji çok yaygın bir şekilde kullanılmakta ve işletmelere büyük avantajlar sağlamaktadır. Ancak sağladığı avantajlara karşı birçok tehdidi de bünyesinde barındırmaktadır. Tehditlerin başında siber saldırılar ...
Bireysel iş hukuku açısından kısmi süreli iş sözleşmeleri
(2021)
Sanayi devrine özgü çalışma biçimleri ve süreleri çok çeşitli sebeplerle dönüşüme uğramaya ve esnekleştirilmeye devam etmektedir. Çalışanların azımsanamayacak bir oranının geleneksel çalışma sürelerinden daha az süreli ...
İbnü'l-Arabî'nin velâyet öğretisi
(2021)
Bu çalışmada, tasavvuf ilminin temel dayanak noktasını teşkil eden velâyet meselesi tasavvuf tarihinin seçkin isimlerinden İbnü'l-Arabî'nin yaklaşımları çerçevesinde ele alınmıştır. İbnü'l-Arabî ile birlikte ...
Başörtüsü giymeyi bırakan üniversite mezunu ve çalışan kadınlar üzerine nitel bir araştırma
(2021)
Bu çalışma, hayatlarının belirli bir döneminde başörtüsü giymiş, fakat ilerleyen dönemlerde çeşitli sebeplerden ötürü başörtüsü giymeyi bırakmış üniversite mezunu ve çalışan kadınların bu kararını, onların tecrübeleri ...
Ebû Bekr El-Katîî ve hadis ilmindeki yeri
(2021)
III./IX. ve IV./X. yüzyıl, hadis ilminin gidişatını daha iyi anlama açısından önem arzetmektedir. İlgili dönemlerde Bağdat siyasi ve ilmi açıdan merkezi bir konuma sahipti. Burada Katîatü'd-dakîk mahallesinde yaşayan ...
Marka suçları (SMK m. 30)
(2021)
Girişimciler, rekabet ortamı içerisinde kendi mal ve hizmetlerini hem tanıtmak hem de diğer teşebbüslerin mal ve hizmetlerinden ayırmak için marka seçmek zorunda kalmış ve kendi faaliyetlerinin semeresini, markalarının ...
Yeni ekonomide sosyal medya uygulamalarında bilgi yönetimi ve sosyal medya performans hedefleri ilişkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2021)
İnsanlık tarihinde ekonomik gelişmeleri oluşturan unsurlardan her zaman biri diğerlerine göre daha etkili olmuştur. Toplumsal ve teknolojik gelişmeler sarmal olarak ilerlemiş, ve birbirlerini etkiledikleri görülmüştür. ...
İhracat pazarlaması yaklaşımıyla pazarlama çevikliği, pazarlama yetenekleri ve işletmelerin organizasyonel yapılarının ihracat performansı ilişkisi üzerine bir araştırma
(2021)
Küreselleşen Dünya'da ekonomik açıdan daha gelişmiş bir seviyeye ulaşabilmek amacıyla tüm ülkeler ihracatlarını arttırıp, ithalata olan bağlılıklarını azaltmaya çalışmaktadır. Bu amaçla yürütülen ihracat faaliyetlerinde; ...