Marka suçları (SMK m. 30)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimciler, rekabet ortamı içerisinde kendi mal ve hizmetlerini hem tanıtmak hem de diğer teşebbüslerin mal ve hizmetlerinden ayırmak için marka seçmek zorunda kalmış ve kendi faaliyetlerinin semeresini, markalarının kamu nezdinde sahip olduğu itibarda bulmuştur. Ticari faaliyetlerin gelişmesi, tüketiminin yaygınlık kazanması ve mal veya hizmetin sınır aşan faaliyetlere konu olması, markaya çeşitli fonksiyonlar yüklemiş ve markanın bir hak olarak hukuki varlığını ortaya çıkarmıştır. Ancak ticari hayatın rekabet ortamında, suiistimallerin kendini markalarda da yoğun bir şekilde göstermesi, marka hakkının himayesinde ceza hukuku müdahalesini gerekli kılmıştır.Bu tezde 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nun 30'uncu maddesinde düzenlenen marka suçları incelenmektedir. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, marka ceza hukukunun temel esasları; marka kavramı, markanın unsurları, fonksiyonları, türleri ve marka hakkı ile ilgili açıklamalarda bulunulmuştur. Ardından marka hakkının cezai himayesi, marka suçu kavramı, marka hakkının cezai himayesine yönelik uluslararası düzenlemeler, karşılaştırmalı hukukta marka suçları ve hukukumuzda marka suçlarının tarihi gelişimi detaylı bir şekilde ele alınmıştır.İkinci bölümde, SMK'nın 30'uncu maddesinde düzenlenen marka suçları ile korunan hukuki değer, markanın Türkiye'de tescilli olması meselesi ve marka suçlarının unsurları doktrin, karşılaştırmalı hukuk ve yargı kararları kapsamında incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise marka suçlarında kusurluluk, hata, özel görünüş şekilleri, etkin pişmanlık, muhakeme usulü, yaptırım konuları üzerinde durulmuş ve marka suçları, ceza hukukuna hâkim olan bazı ilkeler bağlamında değerlendirilmiştir. Entrepreneurs have been obliged to choose a trademark in order to both promote their goods and services and distinguish them from the goods and services of other enterprises in a competitive environment and have found the result of their own activities in the reputation of their trademarks in the eyes of the public. The development of commercial activities, the prevalence of consumption and the fact that the goods or services are the subject of cross-border activities has installed various functions on the trademark and revealed the legal existence of the trademark as a right. However, in the competitive environment of commercial life, the intense manifestation of abuses in trademarks necessitated criminal intervention in the protection of trademarks rights.In this thesis, trademark crimes regulated in Article 30 of the Industrial Property Law (No. 6769) are analyzed. Our study consists of three parts. In the first part, the basic principles of trademark criminal law; the concept, the elements, the functions, the types of the trademark and the trademark right are explained. Then, the criminal protection of the trademark right, the concept of trademark crime, international regulations for the criminal protection of the trademark right, trademark crimes in comparative law and the historical development of trademark crimes in our law are discussed in detail.In the second chapter, the legal value protected by trademark offenses regulated in Article 30 of the Industrial Property Law, the issue of the trademark being registered in Turkey and the elements of trademark offenses are analyzed within the scope of doctrine, comparative law and judicial decisions.In the third chapter, the issues of defectiveness, mistakes, special appearances, effective repentance, judgment procedure and sanctions in trademark crimes are emphasized and trademark crimes are evaluated in the context of some principles that dominate the criminal law.
Collections