Doğru akım motorlarında hız kontrolu ve yeni bir doğru akım darbeleyicisi tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğru akım motorlarının hız kontrolunda kullanılan klasik yöntemlerin genellikle tepki hızı ve verimi düşük olup, maliyetleri yüksektir. Bu çalışmada doğru akım motorlarının hız kontrolunda kullanılmak üzere bir doğru akım darbeleyici devresi geliştirilmeye çalışılmıştır. Geliştirilen doğru akım darbeleyici devresi yabancı uyartımlı bir motorun hız kontrolunda kullanılmış ve mo tora ait tork-hız karakteristiği çıkarılmıştır. Sonuç olarak, doğru akım darbeleyicisiyle beslenen yabancı uyartımlı doğru akım motorunun tork-hız karakteristiğinin, faz kontrol yöntemiyle elde edilen tork-hız karakteristiğinden daha iyi olduğu görülmüştür. II Classical methods which have been used to control the speed of D.C. motors, generally have slow response, low efficiency, but high cost. In this study, a chopper circuit has been studied to develop the speed control of D.C. motors. Developed chopper circuit was used to control the speed of separately excited motor and torque-speed characteristic of motor obtained. As a result, the torque-speed characteristic of a separately excited motor which was fed by chopper circuit is better than the torque-speed characteristic which was obtained by using phase-control method.
Collections