Taşıtların ısı borusu yardımıyla eksoz gazı enerjisinden yararlanarak ısıtılma olanakları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TAŞITLARIN ISI BORUSU YARDIMIYLA EKSOZ GAZI ENERJİSİNDEN YARARLANARAK ISITILMA OLANAKLARI ( Yüksek Lisans Tezi ) Mehmet ÇELİK GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak 1988 ÖZET Tezin amacı, soğuk mevsim koşullarında taşıtların içe risinin, eksoz gazı enerjisi kullanarak ısı borusu yardı mı ile ısıtılıp ısıt il amiyacağının araştırılmasıdır. Çalışmalar iki aşamadan oluşturuldu. Birinci aşama da, termodinamik ve ısı iletiminin temel ilkelerinden ya rarlanılarak, dört kişilik standart `bir binek otomobil ü- zerinde ısıtma sisteminin elemanlarının, boyutları ve mo deli belirlendi. Bu model gerçek Ölçülerinde yapılarak denenmeye hazır hale getirildi. İkinci aşamada prototip, otomotiv laboratuvarmda 1,2 İt. hacimli dört silindirli bir benzin motoruna bağlanarak, değişik çalışma koşullarında motorun tükettiği yakıt mik tarı ölçüldü. Bu çalışma sürecinde prototipin, eksoz gaz larından topladığı ısı enerjisi bulundu. Prototip çıkar tılarak, aynı çalışma koşullarında motorun tükettiği ya kıt miktarı ölçüldü. Tüketilen yakıt miktarları birbirle riyle karşılaştırıldı.. Prototip üzerinden alman ölçümlerteorik hesaplamalarla karşılaştırıldı ve test sonuçları prototipin taşıtlara, ısıtma amacıyla konulabileceğini gösterdi. II HEATING VEHICLES BY A HEAT PIPE USING EXHAUST GAS ENERGY (M.Sc. Thesis ) Mehmet ÇELİK GAZI UNIVERSITY INSTITUTE 0Î SCIENCE ANB TECHNOLOGY «January 1988 ABSTRACT In this study the possibility of heating of vehicle compartment by using exhauBt gas energy through a heat pipe was investigated. for this purpose, investigations were made in two steps. First, size and type of the heating system were determined by using basic thermodynamics and heat trans fer relationships. Then by using this data, a prototype for the system was constructed. In the second step, the prototype was coupled to a 1.2 It. 4-eylinder gasoline engine and it's effects on the fuel consumption was determined at the different en gine outputs, so the results were compared for the con ditions without a heat pipe end with the theoretical calculations. The investigations proved that a heat pipe type heater is quite suitable for vehicle compartment heating.
Collections