G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerin anaçalgıya başlangıçtaki ilgi düzeyleri ile anaçalgı dersine ilişkin başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
G.Ü. GAZİ E?İTİM FAKÜLTESİ MÜZİK E?İTİMİ BÖLÜMÜ Ö?RENCİLERİNİN ANAÇALGIYA BAŞLANGIÇTAKİ İLGİ DÜZEYLERİ İLE ANAÇALGI DERSİNE İLİŞKİN BAŞARI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Handan SİPERO?LU GAZİ..ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Şubat 1988 OZ Bu araştırmada, `öğrencilerin anaca lgıya başlangıçtaki ilgi düzeyleri ile başarı düzeyleri arasında ne yön ve derecede bir ilişki olduğunun saptanması` amacıyla önce öğrencilerin anaçalgı- ya başlangıçtaki ilgi düzeyleri anket yoluyla saptanmış, daha sonra da ilgi düzeyleri ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin yönü ve derecesi araştırılmıştır. Yapılan işlemler sonucunda ana- çalgıya başlangıçtaki ilgi düzeyi yüksek ve düşük olarak oluştu rulan iki grubun ortalamaları arasındaki fark ve ilgi düzeyi ile başarı düzeyi arasındaki ilişki tüm yıl sonları için anlamlı bulun muştur. Sonuçta bu durumun gözönünde bulundurulması anaçalgıların belirlenmesinde izlenen yaklaşımlarda öğrencilerin anaçalgılara ilgi düzeylerinin de dikkate alınması önerilmiştir. II GAZİ UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION THE RESEARCH FOR THE RELATIONSHIP BETWEEN THE STUDENTS' INTEREST LEVEL TO THE MAIN MUSICAL INSTRUMENT AT THE BEGINNING AND THEIR LEVEL OF SUCCESS RELATING TO THE MAIN MUSICAL INSTRUMENT COURSE (Thessis For Master) Handan SİPERO?LU GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY February 1988 ABSTRACT For the purpose of finding the relation between the success level and the interest level of the students at the beginning; the interest was determined by means of survey and then the level and the direction of the relation between those two was researched in this research. In consequence of the dealings, the difference between the average of the two different groups; one formed as having a high interest level and the other having a low interest le vel at the beginning, and the relation between the interest level and success level were found signifying for every year endings. As a result it is suggested that main instruments should be determined by taking the students' interest level for the main instruments into consideration. Ill
Collections