Eğitim fakülteleri müzik eğitimi bölümlerinde okutulmakta olan dikey ve yatay çokseslendirme dersleri öğretim programlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
E?İTİM FAKÜLTELERİ MÜZİK E?İTİMİ BÖLÜMLERİ'NDE OKUTULMAKTA OLAN DİKEY VB YATAY.ÇOK SESLENDİRME DERSLERİ Ö?RETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİ ( Yüksek Lisans Tezi ) Atillâ SA?LAM GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Mart 1988 ' ÖZET Bu araştırma, Eğitim fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde uygulanmış ve uygulanmakta olan Dikey ve Yatay Çok seslendirme Dersleri Öğretim Programlarının, çağdaş program anlayışına göre durumunu, uygulanmış ve uygulanmakta olan programlarının karşılaştırılmalarını ve günümüzde uygulanmakta olan programların uygulamadaki görünümünü ortaya koyarak, geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmıştır.Bu amaçla,, önce uygulanmış programlar incelenmiş, sonra da uygulanmakta olan programa ilişkin olarak, hazırlanan anketle Dikey ve Yatay çok seslendirme Dersleri öğreticileriyle bu dersleri almış dördüncü sınıf öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Böylece uygulanmış ve uygulanmakta olan programların çağdaş program anlayışı doğrultusunda değerlendirilmeleri yapılmıştır. Uygulanmış ve uygulanmakta olan programlar incelendiğinde programların, günümüz program anlayışına- göre önemli eksiklikler ve farklılıklar gösterdiği, çağdaş bir programda yer alması gereken öğeleri kapsamadığı saptanmıştır.Bunlarla ilgili verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular ve sonuçlar ışığında, uygulanmakta olan Dikey ve Yatay Çok seslen- dirme ersleri Öğretim Programları'nın yetersiz ve geliştirilmesinin gerekli olduğu yargısına varılarak önerilerde bulunulmuştur. ii Al/ ANALYSIS 0ü' PERPENDICULAR AND HORIZONTAL POLYPHONY COURSE PROGRAMMES IN THE NUSIC DSPARTfciEKT Or' THE EDUCATION FACULTY ( M.Sc. Thesis ) Atillâ SA?LAM GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE Ûİ' SCIENCE AND TECHNOLOGY fciARCK 1988 ABSTRACT The aim of this thesis is to help the development of instruction programmes of Perpendicular and Horizontal Polyphony I sssons which have been studied in the Music Depar tmens of Education faculties according to the principles of modern teaching methods, It is made in order to compare the various programmes which have been taught at the faculty over the last few years and show how they work. The programmes which were used in the past were categorised, and then a guestionnaire was prepared.lt was given to the Lecturers who teach that subject and the fourth year students who study perpendicular and Horizontal Polyphony Lessons «At the same time, they had the possibility to express their ideas and thoughts vJith the help of opinion poll, the programmes which are still in use and were in use in the past were then reviewed.lt is understood that the programmes have important differences and deficiencies according to today's programme understanding when the programmes which are being practised today and had practised in the past are examined. After following all of these, it was impossible to see the elements which should exist in any programme. There was no written piece of these e laments. This survey includes suggestions for improvement of the existing programmes because it is believd that methods for teaching Perpendicular and Horizontal Polyphony lessons should be developed it is necessary to use a suitable programme not only for students learning but also in order to the teachers» iii
Collections