Gazi Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin araştırma yeteneklerinin geliştirilmesinde öğretim elemanlarının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GAZÎ E?ÎTÎM FAKÜLTESİ BÎYOLOJÎ E?ÎTÎMÎ ANABÎLÎM DALI Ö?RENCİLERİNİN ARAŞTIRMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE Ö?RETİM ELEMANLARININ ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Mehmet YILMAZ GAZÎ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 'Eylül 1989 ÖZ Araştırma G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı öğretim elemanları ve öğrencilerinden oluşturulan örneklem grupları üzerinde yapıldı. Araştırmanın ana hipotezi kurulduktan sonra Survey metodundan yararlanılarak ön bilgi ve materyal toplandı. Ana hipotezi destekleyen 10 adet alt hipotez kuruldu. Problemlerin tesbiti ve bu konuda örneklem gruplarının görüşlerini belirlemek amacıyla önce açık uçlu, sonra da kapalı uçlu anket formları hazırlandı ve uygulandı. Anket sonuçlarının istatistiksel analizleri yapıldı ve t-testi ile test edildi. Buna göre Örneklem gruplarının bir, yedi ve sekizinci alt hipotezlerde aynı görüşte, diğer alt hipotezlerde ise farklı görüşlerde oldukları anlaşıldı. Bulgular araştırmanın ana hipotezini destekledi. Elde edilen sonuçlar mevcut eğitim sistemimiz içerisinde değerlendirildi ve öğretim elemanlarının öğrencilerin araştırma yeteneklerinin geliştirilmesi konusunda oynaması gerekli roller, bu konuda ortaya çıkan aksaklıkların sebepleri araştırılarak tezin sonuçlar ve tartışma bölümünde belirtildi. THE EFFECTS OF INSTRUCTORS ON IMPROVING THE INQUIRY SKILLS OF THE STUDENTS OF GAZÎ EDUCATION FACULTY DEPARTMENT OF BIOLOGY EDUCATION (Master of Science Thesis) Mehmet YILMAZ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY September 1989 / ABSTRACT This research was made on the model groups including: the teachers and the students of Gazi UniVersxty Education Faculty Biology Department. After the main hypothesis of the research was built up, first data and materials were collected by using `Survey Method` Ten sub-hypothesies which supported the main hypothesis were built up. In order to determine the problems and the thoughts of the model groups on this subject, first an open-end then a close-end questionnaires were prepared and applied. The results of the questionnaires were analyzed statistically and were tried with T-test. In accordance with this, it was. c determined that the model groups had consensus on the first, seventh and eighth sub-hypothesises but they had different thoughts on the others.The findings supported the main hypothesis of the research. The obtained results were evaluated in accordance with our present education system and the roles that instructors should play in developing the inquiry skills of the students and the causes of the handicaps that have arisen on this subject were researched and explained in the `results` and `discussion` parts of the thesis. II
Collections