Seri iş-akışlı atölye çizelgelemesinde sezgisel teknikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SERİ-İŞ AKIŞLI ATÖLYE ÇİZELGELEMESİNDE SEZGİSEL TEKNİKLER (Yüksek Lisans Tezi) Aynur GÜLDALI GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EYLÜL, 1990 ÖZ Seri iş-akışlı atölye çizelgeleme, m adet makinada işlen mesi gereken n adet işin, aynı işlem sırasına göre işlenmesi prob lemidir. Küçük boyutlu problemler için optimal sıra, tamsayılı prog ramlama ile özellikle de dal-sınır algoritması ile elde edilebilir. Ancak bu teknikler; gerektirdikleri bilgisayar hesaplama zamanın çok büyük olması nedeniyle, büyük boyutlu problemlere pratik ola rak uygulanamamaktadırlar. Sezgisel algoritmalar büyük-boyutlu prob lemleri çözmekte kullanılan en yaygın metodl ardır. Bu çalışmada NEH, RAP, CDS, BONNEY, PALMER ve GUPTA sezgisel algoritmaları karşılaş tırılmış, 64 değişik problemin her biri için rassal olarak türetil miş 20'şer veri ile (toplam 1280 deneme) çalışılmıştır. Deneme prob lemlerinin işlem zamanları uniform dağılıma uygun 1-99 arasında tam sayı olarak türetilmiştir. Altı sezgisel algoritma için basic dilin de ayrı ayrı programlar yazılmış ve Amstrad CPC 464 bilgisayarı kul lanılmıştır. -iii- HEURISTIC TECNIQUES FOR FLOW-SHOP SCHEDULING (M.Sc. Thesis) Aynur GÜLDALI GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY SEPTEMBER, 1990 ABSTRACT The flow-shop sequencing problem is a production scheduling problem in which each of n jobs must be processed in the same sequence by each of m machines. The optimal sequence for very small problems may be determined by integer programming especially branch and bound techniques. The computer processing time required by these techniques prevent their practical application in large-scale problems. Although heuristic algorithms don't guarantee optimal solutions they are commonly accepted methods of solving large-scale problems. This study compares the results of NEH, RAP, CDS, BONNEY, PALMER and GUPTA. The results of these Methods are compared by testing randomly generating 20 datas for each of 64 problems. The processing time for tested problems are genareted as integer between 1 and 99 according to uniform distribution. Six computer programs for each of six heuristic algorithms are written in basic language then Amstrad CPC 464 computer is used. -IV-
Collections