Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarının uyguladıkları biyoloji öğretim metodları üzerine araştırmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GAZt ÜNİVERSİTESİ GAZİ E?İTİM FAKÜLTESİ Ö?RETİM ELEMANLARININ UYGULADIKLARI BİYOLOJİ Ö?RETİM METODLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMALAR (Yüksek Lisans Tezi) Halil DİNDAR GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ NİSAN 1991 OZ Eğitim Fakülteleri öğretmen yetiştirmektedir. Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları ' nın uyguladıkları öğretim metodlarının, gerek kendi görüşleri ve gerekse öğrencilerin kanaatlerinin hem ayrı ayrı, hem de birbirleri ile mukayeselerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi bu araştırmanın temelini oluşturmuştur. Bu araştırmada veri toplama tekniği olarak anket ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Biyoloji Anabilim Dalının 15 öğretim elemanı ile birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıflardan toplam 185 öğrenciden alınmıştır. Verilerin analizinde istatistik metodları kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda biyoloji öğretim metodlarından anlatım, problem çözme, tartışma, soru-cevap, bireysel çalışma, rapor hazırlama metodla- rında öğretim elemanı ve öğrencilerin verdikleri cevaplar arasında istatistiki olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Buna karşılık biyoloji öğretim metodlarından gözlem ve deney metodlarının uygulamasına ilişkin, öğretim elemanları ile öğrencilerin görüşleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu iki metod için öğrencilerin görüşleri öğretim elemanlarının görüşlerini desteklemiştir. A, RESEARCH ON THE METHODS OF TEACHING BIOLOGY USED BY THE INSTRUCTORS IN GAZİ EDUCATIONAL FACULTY GAZİ UNIVERSITY (M.Sc. Thesis) Halil DİNDAR GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY APRIL 1991 ABSTRACT Educational faculties train teachers. This research is based on the evaluation of results obtained from the comparison of the instructors' views and the student's views on the methods used by the teaching staff in the Main Division of Teching Biology, the Department of Teaching Natural Sciences, Gazi Educational Faculty. In this research questionaires and surveys have been used to collect data. The data were obtained from 15 instructors and 185 students of first, second, third and fourth years students in the department. In the analysis of these data statistical methods have been used. As a results of these analysis, clear and significant differences have been observed between the answers given by the students and the instructors on matters concerning presentation, problem-solving, discussion, question-answer, individual work and preparing reports. On the other hand little difference was found between Their ideas concerning the application of observation and experimentation techniques. Both sides' ideas supported each other. II
Collections