Televizyonla eğitimin lise son sınıf öğrencilerinin biyoloji dersindeki başarıları üzerinde etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TELEVİZYONLA EĞİTİMİM LİSE SOM SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ DEBSİMDEKİ BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ YÜKSEK LİSANS TEZİ Belgin ALTINOK GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ NİSAN 1991 ÖZET Bu çalışmada televizyonla eğitimin lise son sınıf öğrencilerinin biyoloji dersindeki başarıları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmalarda yapılan ön test ve son test uygulamaları Ankara Lisesi ve Gazi Lisesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulamalardan elde edilen sonuçlar istatistik olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışma yapılırken konunun genel sınırlarından fazla ayrıntılara girilmemiş, eğitim ve öğretim boyutlarında gösterdiği gelişmelerin izlenmesine çaba harcanmıştır. Yapılan testlere toplam 100 öğrenci katılmıştır. Ankara Lisesinden 30 ve Gazi Lisesinden 20 öğrenci olmak üzere toplam 50 öğrenciye televizyonla eğitim, diğer 50 öğrencilik gruba da öğretmenle eğitim yaptırılmıştır. istatistik analizler sonucunda öğretmenle eğitim yapan öğrencilerle televizyonla eğitim yapan öğrencilerin ön test aritmetik ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olmadığı, son test aritmetik ortalamaları arasındaki farkın ise anlamlı olduğu bulunmuştur. Başlangıçta aralarında gözle görülür fark olmayan iki öğrenci grubunun uygulanan eğitim metodlarından sonra öğretmenle eğitim yapan grubun daha başarılı olduğu saptanmıştır. THE INVESTIGATION OF EFFECTIVENESS OF TELEVISED EDUCATION ON BIOLOGY LESSON AT THIRD CLASS OF HIGH SCHOOL STUDENTS (A Master Thesis) Belgin ALTINOK GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY Apr! i 1991 ABSTRACT The effect of televised education on biology lesson at third class of high school students are investigated in this thesis. The first and last tests are applied at Ankara High School and Gazi High School.statistical analyses are used for test results. In this Study the topic isn't examined in detail, a lot of effort have been exerted on the developments of education. Tests are applied to 100 students, 30 students from Ankara High school and 20 students from Gazi High school, totaly 50 students are educated with television, other 50 students are educated with teacher. At the end of the statistical analyses result, mathematical avareges are compared. Then it has been found out that the education with a teachers is superior to that with television.
Collections