Bağlama müziğine ilişkin eserlerin seslendirilmiş biçimi ile yazılışı arasındaki farklılıklar -incelenmesi, sınanması, değerlendirilmesi-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bağlama müziğine ilişkin eserlerin yazılmış biçimi ile seslendirilişi arasındaki farklılıkları incelemek ve bu farklılıkları doğuran nedenlerin, çözümüne yönelik saptamalarda bulunmak amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla, Orta Anadolu Bölgesi'nden, Bağlama müziğine ilişkin on örnek, yeni yazım sistemi ile tekrar notaya alınmıştır. Geleneksel yazım sisteminin eksikliklerine ve yeni yazım sisteminin kullanılabilirliğine ilişkin bilgi edinmek amacı ile 10 öğretim elemanı, 12 uzman ve sanatçı, toplam 22 kişiye anket uygulanmıştır. Tekrar notasyon ve anketle elde edilen sonuca göre, geleneksel yazım sistemi. Bağlama müziğini kağıda aktarmada önemli aksaklık ve eksikliklere neden olmaktadır. Yeni yazım sistemi bu aksaklık ve eksiklikleri gidermede çözüm olarak önerilmiştir. Anahtar Kelimeler : Notasyon The purpose of this research is to examine the differences between notation and performence of Bağlama Music and to suggest some fixings concerning to the causes and the sources of these differences. For this purpose ten `türkü`s from Central Anatolia are taken in hand and examined and they are re-notated with a new notation language. With the aim to get knowledge belonging to the incompletions of tradational notation language and about the servicable of new notation language interviewed with 10 instructors. 12 experts and artists and they are tabulated by statistical operations. According to the obtained - result tradational notation language cause to important incompletions and limpings in notation of Bağlama Music. New notation language is offered to avoid these kind of incompletions and limpings.
Collections