Animasyon ortamları için model geliştirme sistemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, geliştirilen yazılım ile kullanıcı birbirine bağlı ızgara şeklinde bir yüzey yardımıyla kendi modelini yapar. Bu yöntemde kullanıcı, mouse kullanarak görüntünün gereken ölçülerinde tanımlanan yüzeyin şeklini değiştirir. Bu animasyon tekniği diğer metodlarla oluşturulması imkansız olan karışık veya biçimsiz modellerin oluşturulmasında oldukça kullanışlıdır. Bu tekniğin getirdiği diğer bir avantaj da nesne oluşturulurken her bir noktanın koordinat değerlerinin ayrı ayrı tammlanmasına gerek olmamasıdır. Anahtar kerimeler: Mouse, Animasyon tekniği, Koordinat değerleri, Nesne In this study, the user starts building his model with an interconnected grid structure. By using mouse, the user changes the shape of this surface until the required scene element is formed. This animation technique is useful when the required model is either too complex or has an awkward shape that is imposible to generate using other methods. Another advantage of this technique is that the user does not need to describe the coordinate values of each individual vertex that makes up the object. Key words : Mouse, Animation technique, Coordinate values, Object
Collections