Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği bölümleri müzik I-II ders program tasarılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMLERİ MÜZİK I-H DERS PROGRAM TASARILARININ İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) İlhan ÖZGÜL GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TEMMUZ -1997 ÖZ Bu çalışmada eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği bölümlerinde uygulanmakta olan Müzik I-II ders program tasarıları incelenmiştir. Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği bölümleri Müzik I-II derslerine ilişkin öğretim hizmetinin niteliğini yükseltmeye yönelik yapılacak çalışmalara katkıda bulunması amacıyla Müzik I-II ders program tasarılarının; niteliği, sınıf öğretmenliği bölümleri içindeki yeri, Müzik I-II ders program taşanlarının öğrencilerde bulunmasını gerekli öngördüğü müziksel hazırbulunuşluk boyutları ile müziksel hazırbulunuşluk düzeylerinin tesbiti yapılmışta.Vİ Literatür taramayla elde edilen verilere göre Müzik I-n ders program taşanlarının oluşturulmasında, yeni/modern/çağdaş program geliştirme esaslarında bulunması gereken öğelere yönelik çalışmaların yapılmadığı, bilgi, tanıma, performans testlerinin uygulanması sonucunda müziksel hazırbulunuşluk boyutlarına ilişkin bilişsel ve devinişsel giriş davranışlarının yetersiz, duyuşsal giriş özelliklerinin olumlu yönde olmasıyla birlikte, müziksel hazırbulunuşluk düzeylerinin az/düşük/yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenliği bölümleri Müzik I-II ders programlan program geliştirme kurulu oluşturularak yeni/modem/çağdaş program geliştirme esaslarında bulunması gereken öğelere kavuşturulmalıdır. VII REVIEW OF MUSIC I-II LESSON DESIGNES IN ADEQUACY OF THE PEDAGOGICAL DEPARTMENTS OF EDUCATION FACULTIES (M. Sc. Thesis) İlhan ÖZGÜL GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF EDUCATION SCIENCE JULY - 1997 ABSTRACT In this research, the syllabus projects of music 1-2 in clasroom teacher deparment of education faculties were studied. In order to contribute to the studies about increasing the quality of teaching service of music 1-2 lessons in clasroom teacher department of education faculties, the quality of music 1-2 syllabus projects and then- position in the classroom teacher departments, the existence of musical dimensions of readness that is required by music 1-2 syllabus projects and the determination of musical levels of readness were performed.vııı According to the data obtained from the literature, studies about the elements that must be preferably present in contemporary curriculum development approaches were not performed in the formation of music 1-2 syllabus projects. After application of the knowledge, recognation and performance tests cognitive and psychomotor entry behaviours were not enough Altough, the affective entry attribute were positive, musical levels of readiness were also not enough. Department's of Primary School Teacherness to be established the development musical lesson programmes in modern facts to developments of modern programmes, these principles are must be modern programmes.
Collections