Öğretmenlik uygulamalarında araştırma okulları modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARINDA ARAŞTIRMA OKULLARI MODELİ (Yüksek Lisans Tezi) İsmail ESKİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Şubat - 1997 ÖZ Bu araştırmada, Eğitim Fakültesinde okuyan sınıf öğretmem adaylarına verilen alan eğitimi bilgisinin yeterliği tartışılmış ve geliştirilmesi için nasıl bir yapılanma gerektiği üzerinde durulmuştur. Türkiye'nin öğretmen eğitiminde, bulunduğu yerin daha iyi tespit edilebilmesi amacıyla öğretmen eğitiminin genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirmede; gelişmiş ülkelerin öğretmen eğitimi modelleri, bu alanda karşılaşılan problemler, Türkiye'de öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi ve bu günkü eğilimler ayrı ayrı incelenmiştir. Verilerin elde edilmesinde kitap, dergi, araştırma raporu, makale gibi kaynaklar dikkatli bir şekilde taranmıştır. Ayrıca, anket formları ile bir grup öğretmen adayı ve öğretmenlerin öğretmenlik uygulaması hakkındaki görüş ve önerileri alınmıştır. Bu bilgiler ışığında problemin tanımı yapılarak alt problemler belirlenmiştir. Alt problemlere ayrılarak incelenen problemin analizinden öğretmenlik uygulamasının bu günkü şekli ile sınıf öğretmeni adayının meslek bilgisini geliştirmede yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır.11 Elde edilen verilere göre etkili bir öğretmen eğitiminin gerçekleştirilebilmesi için genel kültür ve alan bilgisi yanında, eğitim programında meslek bilgilerini oluşturan genel eğitim ve alan eğitim derslerinin teori ile pratiği dengeli olarak bütünleştirecek şekilde öğretmenlik uygulamasına yansıtılarak verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Öğretmenlik bilgilerini oluşturan genel kültür, alan bilgisi, genel eğitim ve alan eğitimi derslerinin, Sınıf Öğretmeni Eğitim Programında nasıl düzenlenmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Böyle bir model içerisinde öğretmenlik uygulamasının sahip olması gereken özellikler tartışılmıştır. Bu yapı ve süreç içerisinde daha çağdaş bir öğretmen eğitiminin gerçekleştirilebilmesi için Eğitim Fakültelerine bağlı Araştırma Okulu kurulmasının gerekçeleri ortaya konulmuştur. Ill THE MODEL OF COOPERATING SCHOOLS IN PRACTICE TEACHING (M. Sc. Thesis) Ismail ESKİ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF EDUCATION SCIENCES February - 1997 ABSTRACT In this research, the adequacy of the pedagogical content knowledge of preservice classroom teachers has been discussed and the issue of how this knowledge could be improved has been examined. In order to determine the place of Turkey in teacher education, the current teacher training programs have been evaluated. In this evaluation, the developed countries' models for teacher training were reviewed and compared with our classroom teacher training model in the light of its historical development. The books, journal and research reports were reviewed to obtain data for the problem of this study. In addition to this, a questionnaire developed and use with preservice teachers and in-service teachers to determine the current situation and problems in practice teaching. In the light of this data, the problems of the study and its sub-problems were redefined. The data solved that the teacher current training programs and theIV implementation of practice teaching in Turkey is not sufficient to improve classroom teacher pedagogical content knowledge. According to analysis of the data, to provide pedagogical content knowledge is needed as for as subject based knowledge in the connecting of theory and practice. Finally, how we should organize classroom teachers training programs so that they sufficiently provide subject knowledge, general pedagogical knowledge and pedagogical content knowledge, is considered, and a model is offered. The properties and principles in such a model have been discussed and described. It is suggested that cooperating schools connected with faculties of education should be established and organized to have a contemporary teacher education for classroom teachers.
Collections