Tuğla dolgu duvarlı çerçevelerin yanal yükler altında nümerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alt tarafından ankastre olan ve içi tuğla dolgu duvarla doldurulmuş çerçeve sistemi statik yatay yüklemeler altında, düzlem gerilme problemi kabullerine dayanarak ve sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonlu eleman analizinin yapılmasında SAP90 programı kullanılmıştır. Artırımlı bir yükleme sistemi benimsenmiş ve yüklemeler sırasında duvarda oluşan çatlakların belirlenmesi için maksimum gerilme kriterleri kullanılmıştır. Bu çatlaklar sonlu elemanlar ağına düğüm noktalarındaki ayrılmalar şeklinde yansıtılmıştır. Çatlak oluşumunun belirlenmesi, sonlu elemanlar ağının buna göre tekrar düzenlenmesi ve yükün artırılması işlemleri için bir ara program yazılmıştır. Yüklemeler aşırı deformasyonlar oluşuncaya ya da sistemin stabilitesi bozuluncaya kadar devam ettirilmiştir. Malzemenin doğrusal olmayan davranışı gözönüne alınmamış fakat çatlakların oluşmasından dolayı ortaya çıkan doğrusal olmayan davranış incelenmiştir. Üç örnek problem analizin geçerliliğini göstermek için çözülmüştür. Yük deformasyon grafikleri çizilmiştir. One storey, one span frame with brick masonry infill and encastre support at the bottom have been analysed approximately by using the the finite element method and the assumptions of the plane stress approach. SAP90 (Structural Analysis Program) developed by Wilson (1990) was used in order to carry out the finite element solution process of the study. An incremental loading approach was used. Cracks that occur in the wall due to the increasing loads were determined according to the maximum tensile principal stress criteria. These cracks were modeled as the seperation of the elements of the finite element mesh. A program have been coded in order to track down the cracks and to rearrange the mesh and the loading. Loading process continued until excessive deformations occured or the stability of the structure was spoilt. Three analysis were done so as to prove the validity of the approach. Load- deformation graphics were drawn.
Collections