Fizik konularının öğretiminde farklı öğretim metodlarının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FİZİK KONULARININ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM METODLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Necati BAĞCI GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak 1999 ÖZET Bu çalışmada fizik öğretmenlerinin uyguladıkları farklı öğretim metodlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri araştırıldı. Yapılan araştırma için, 1. Bireysel deney metodu, 2. Bulmaca metodu, 3. Soru-cevap metodu, 4. Düz anlatım metodu, 5. Tartışma metodu, verilerin toplanmasında başvurulan metodlardır. Elde edilen veriler aynı okulda, aynı öğretmen tarafından okutulan ve gelişigüzel (random) seçilen 350 öğrencinin aldığı puanlarla sınırlıdır. Bu 350 öğrenciden 70'er kişilik 5 öğrenci grubu oluşturulup, yukarıdaki öğretim metodlarına tabi tutuldu. Öğretimmetodlarının uygulanması aşamasında 70 'er kişilik gruplar 3 5 'er kişiden oluşan iki alt gruba ayrıldı. Bireysel deney grubunda 19 deney buluş esasına dayalı olarak dönerli sistem ile öğrencilere yaptırıldı. Gruplardaki öğrenci başarıları; doğru-yanlış, doldurma ve çoktan seçmeli olarak hazırlanan sorularla ölçüldü. Verilerin analizinde, varyans analizi ve t- testi kullanıldı. Verilerin analizlerinden şu bulgulara ulaşıldı. 1. En başarılı grup bireysel deney grubudur. 2. İkinci sırada başarılı grup bulmaca grubudur. 3. Düz anlatım, tartışma ve soru-cevap gruplarının üçü arasında anlamlı sayılabilecek bir fark yoktur. 4. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma grupları ile bireysel deney grubu arasında bireysel deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. 5. Düz anlatım, soru-cevap ve tartışma grupları ile bulmaca grubu arasında bulmaca grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. 6. Bireysel deney grubu ile bulmaca grubu arasında anlamlı sayılabilecek bir fark bulunmamıştır. 7. Hem 350 öğrenci üzerinden hem de gruplar ölçeğinde cinsiyetlere (kız- erkek) göre başarı yönünden bir fark bulunmamıştır.iii Bilim Kodu : 404 03 01 Anahtar Kelimeler : Deney, Bulmaca, Soru-cevap, Düz anlatm ve Tartışma Metodları Sayfa Adedi : 141 Tez Yöneticisi : Doç.Dr. Selma ŞİMŞEK THE EFFECTS OF DIFFERENT TEACHING METHODS IN PHYSICS COURSES ON THE LEVEL OF STUDENT'S SUCCESS (M. Sc. Thesis) NECATİ BA?CI GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE January 1999 ABSTRACT In this study the effects of different teaching methods on student success in Physics courses are studied. Below methods are employed during collection of data for this study 1. Individualized experiment method, 2. Puzzle method, 3. Question-answer method, 4. Lecturing method, 5. Argument method, The data is related with the marks which the students who were randomly selected from the same school and teaching by same teacher acquired with their total number corresponding to 350. From said total number of subject, 5 study groups each having70 students are formed and each group subjected to the teaching methods listed above. During implementation of the teaching methods, each of the 70 pupil groups are further sub-divided into two of which each sub-group comprised to 35 students.In individualized experiment group totally 19 experiment are requested to be carried out by the students according to rotary system on finding basis. The student success in the groups are measured by the questions which are prepared according to true-false, fill in the blank, multiple choice layout. Variance analysis and t tests are used during analysis of the data. The results can be outline as below: 1. The highest succes in learning is achieved in individualized experiment group. 2. Second successful group is the puzzle group, 3. There is no significant difference between lecturing, question answer and argument method groups. 4. However there seem to exist a significant difference in the success scroes in favor of individualized experiment group when it is compared with the lecturing, question-answer and argument groups. 5. Also there seem to exist a significant difference in the success scroes in favor of puzzle group when the lecturing, question-answer, argument and puzzle groups are compared. 6. No significant difference exist between individualized experiment group and the puzzle group. 7. No difference is observed between the genders of the subjects when they are measured both on the basis of the total experimental group comprising to 350 students and also on the basis separate groups. Science Code : 404 03 01 Key Words : Individualized experiment, Puzzle, Question-answer, Lecturing, Argument methods Page Number : 141 Adviser : Doç.Dr. Selma ŞİMŞEK
Collections