Türkiyede yolcu taşımasında demiryollarının taşıma payının artırılmasının trafik kazalarının azaltılması üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKİYE'DE YOLCU TAŞIMASINDA DEMİRYOLLARININ TAŞIMA PAYININ ARTIRILMASININ TRAFİK KAZALARININ AZALTILMASI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI (Yüksek Lisans tezi) Yavuz ZEGEREK GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ŞUBAT 1998 ÖZET Günümüz sosyal yaşantısı, ulaşımda daha rahat daha hızlı ve daha güvenilir olma özelliklerini aranır kılmaktadır. Bu özelliklere sahip bir ulaştırma hizmeti sunmada coğrafik yapı ve arazi kriterleri önemli bir engel olarak ortaya çıkmaktadır. Yol geometrisinin fazla degiştirilemediği kesimlerde araçların bu yapıya uyum sağlayarak yüksek hızlara ulaşması zarureti tilting sistemlerin ortaya çıkmasına yol * açmıştır. Diğer yandan trafik kazaları Türkiye'nin en önemli problemidir. Her yıl yaklaşık 8000 kişi trafik kazalarında ölmektedir. Bu nedenle ülkemizin coğtrafi ekonomik yapısı yapısı nedeniyle tilting sistemli demiryolu taşıtları, trafik kazalarını azaltmada en avantajlı çözüm yolu olarak gözükmektedir. Bu çalışmada Tilting sistemler yönünden batı ülkelerindeki gelişmeleri İsveç, İtalya, İspanya gibi arazi şartları konvansiyonel yüksek hız tren işletmeciliğine uygun olmayan ülkelerdeki çalışmaları ve ülkemizdeki yüksek hız tren işletmeciliği için yapılan çalışmaları açıklamaktadır. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez yöneticisi kazaların Çevresel ve Teknik Araştırılması. Trafik kazası, yüksek hız treni 107 Yrd.Doç Dr. Mehmet Eroğlu STUDY ON THE EFFECT OF İNCREASİNG THE SHARE OF RAILWAYS İN PASENGER TRANSPORT İN TÜRKİYE ON DECREASING TRAFFİC ACCİDENTS (M.Sc.Thesis) GAZİ UNIVERSITY INSTUTE OF SCIENCE AND TECHONOLOGY February 1998 ABSTRACT Social life of today requires more reliable, faster and safer vehicles on transportation. In offering such a transportation service the geographical structure seems to be one of the major difficulties. Especially in mountanious regions the railway vehicles are greatly hindered by the line geometry. To overcome the challenge new technologies shuld be applied. The tilting systems have come into use where the line geometry cannot be forced any further yet a higher speed is must through adaptation of the vehicle to the geografical structure. On the other hand the traffic accidents are the more importent problem of the Türkiye just about 8000 people die per year in traffic accidents. This main problem of the passenger transportation must be solved. Thus the tilting train systems may be most suitable solving in the traffic accidents. This study hopes to cast a light on the traffic accidents in Türkiye and on the tilting systems techonology achived in western countries, it includes the traffic accidents effects and solving methods and the effort made in Sweden, Italy, and Spain where convantional high speed vehicles fail to reach the desired due to the difficulties presented by the geographfical struture of the line. Science code :Reseaarching Of Accidents Tecnicaly and Enviromentaly. Key Words.Traffic accidents. High Speed Train Page Number :107 Adviser :Yrd.Doç Dr. Mehmet Eroğlu
Collections