Bilgisayar destekli problem çözüm teknikleri eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROBLEM ÇÖZÜM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ (Yüksek Lisans Tezi) H.Cenap AĞIM GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 1998 ÖZET Bu çalışmada kalite çemberlerinin bir konusu olan problem çözüm teknikleri eğitimi, bilgisayar destekli eğitim metodolojisi kullanılarak, teknoloji destekli eğitim seti haline dönüştürülmüştür. Kişilerin, eğiticiden bağımsız olarak bireysel eğitim almalarına olanak sağlayan bir eğitim materyali ortaya çıkmıştır. Bunun yanında geleneksel olarak verilen problem çözüm teknikleri eğitimlerinde eğitimi destekleyici ve sürekli kılıcı bir ortam oluşacaktır. Çalışmada bilgisayar destekli eğitim topolojisi kullanılmıştır. Bu yapıya sadık kalınarak kurs müfredatı çeşitli şekil, örnek ve egzersizlerle bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Derslerin anlatımı belli bir sıralama ve akış içerisinde verilmiştir. Kavramların anlatımı sırasında kullanıcıların zihinlerindeki problemleri ortadan kaldıracak ve konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayacak geri bildirimler kullanılmıştır. Programın tasarlanmasında kurs içerisinde dallanmalar çokça kullanılmış dersler arası ilişkiler ve sıralamaya dikkat edilmiştir. Bilim Kodu Anahtar kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 2400 BDE, Eğitim, Problem, Bilgisayar, PÇT 111 Doç. Dr. Hasan Hüseyin ÖNDER COMPUTER BASED PROBLEM SOLVING TECHNIQUES TRAINING (M.Sc. Thesis) H.Cenap A?IM GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY September 1998 ABSTRACT In this thesis, problem solving techniques training, that is one of the subject of quality circles, is transformed to training set using computer based training methodology Students that can instruct individually independent from the teacher by the instruction material that is made. Instructor of problem solving techniques is supported continuously in teaching via this materials. Course contents that is made of shapes, texts, examples and exercises is transformed to the computer environment by using topology of computer based training. Course teaching is given by certain order and flow. At the teaching of concepts, feed backs are used due to understanding of the users easily. In the course branches are used often. Also relations and orders among the chapters of the course are designed carefully. Science code Key Words Page number Adviser 2400 CBT, Problem, Training, Computer, PST 111 Assoc. Prof. Dr. Hasan Hüseyin ÖNDER
Collections